SCROLL

tylkowlosy.pl

Konsekwencja w dzia艂aniu kluczem do sukcesu. Jak efektywnie skalowa膰 kampani臋 Google Ads – tylkowlosy.pl

Charakterystyka klienta
Bran偶a – profesjonalne kosmetyki do w艂os贸w

Wsp贸艂prac臋 z klientem rozpocz臋li艣my w II kwartale 2020 r. Klient wsp贸艂pracowa艂 pocz膮tkowo z inn膮 agencj膮, a promocja skupia艂a si臋 na sprzeda偶y r臋kawiczek jednorazowych, kt贸re z oczywistych wzgl臋d贸w w tym okresie by艂y towarem bardzo po偶膮danym. Po spadku popytu na ten produkt rozpocz臋li艣my promocj臋 w艂a艣ciwego asortymentu, czyli kosmetyk贸w do w艂os贸w. Sklep nie mia艂 偶adnej historii ani rozpoznawalno艣ci marki. Dzia艂ania rozpoczynali艣my z relatywnie ma艂ym bud偶etem, bior膮c pod uwag臋 bezpo艣redni膮 konkurencj臋, czyli sklepy dzia艂aj膮ce na rynku od lat oraz du偶e marki, jak np. Douglas czy Notino. Dodatkowo konkurencj臋 stanowi膮 r贸wnie偶 sprzedawcy na Allegro, kt贸rych reklamy z powodzeniem wy艣wietlaj膮 si臋 w Google Ads.

Przygotowanie kampanii

Poprzednia agencja nie udost臋pni艂a klientowi konta reklamowego, wi臋c ca艂y proces integracji i pomiaru konwersji zosta艂 wprowadzony ponownie. Zastosowany zosta艂 pomiar transakcji jako import z konta Google Analytics oraz dodatkowo pomiar konwersji przez tag Google Ads, aby w pocz膮tkowy etapie 艣ledzi膰 konwersje wspomagane. Aktualnie opieramy si臋 o konwersje mierzone przez Tag Google Ads, aby dostarczy膰 algorytmom jak najwi臋cej informacji o transakcjach. Model atrybucji opartej na danych pozwala r贸wnie偶 na g艂臋bsz膮 analiz臋 rentowno艣ci poszczeg贸lnych produkt贸w.
W zwi膮zku z ma艂ym bud偶etem, na samym pocz膮tku dzia艂a艅 nale偶a艂o wybra膰 najbardziej efektywny spos贸b promocji. Ograniczyli艣my si臋 jedynie do kampanii PLA.
Odpowiedni research oraz rozmowa z klientem pozwoli艂y na wypracowanie strategii promocji opartej o poszczeg贸lne marki i ich mar偶owo艣膰.

W艂a艣ciwe dzia艂ania

Utworzone zosta艂y dwie niezale偶ne kampanie produktowe zawieraj膮ce marki w oparciu o ich mar偶owo艣膰. Celem by艂o uzyskanie rentowno艣ci wed艂ug ustalonego na podstawie mar偶y wsp贸艂czynnika ROAS. Wst臋pnie wybrana zosta艂a strategia CPC ustalanego samodzielnie, aby odpowiedni膮 optymalizacj膮 stawek, analiz膮 wyszukiwanych hase艂, dostosowaniem stawek na urz膮dzeniach i grupach odbiorc贸w dostarczy膰 algorytmom jak najwi臋cej danych. Celem by艂o zebranie du偶ej ilo艣ci warto艣ciowych danych i przej艣cie na kampanie SMART Shopping.

Wyniki kampanii produktowych by艂y bardzo zadowalaj膮ce, uda艂o si臋 uzyska膰 ROAS znacznie przekraczaj膮cy pr贸g rentowno艣ci.

Kolejnym etapem by艂o wi臋c przej艣cie na inteligentne kampanie produktowe. Wcze艣niejsze wyniki pozwoli艂y zastosowa膰 optymalizacj臋 opart膮 o docelowy wska藕nik ROAS.
Dane uzyskane w pocz膮tkowym etapie kampanii u艂atwi艂y podj臋cie decyzji, kt贸re marki wy艂膮czamy z promocji lub przeprowadzamy kolejne testy produkt贸w w osobnych, dedykowanych kampaniach. Sta艂y kontakt z klientem oraz znajomo艣膰 jego plan贸w biznesowych pozwoli艂y na odpowiednie dobranie produkt贸w do promocji.


Dzi臋ki konsekwentnym dzia艂aniom optymalizacyjnym zwi臋kszyli艣my bud偶et 3-krotnie, zwi臋kszaj膮c przy tym przychody i nie trac膮c wysokiego poziomu wska藕nika ROAS.

Analizuj膮c dane w zakresie 4 miesi臋cy w por贸wnaniu do poprzedniego analogicznego okresu wyniki przedstawiaj膮 si臋 nast臋puj膮co.

Analizowany okresBud偶etPrzychodyROAS
Grudzie艅 2020 – Marzec 202144,47% 鈫52,66% 鈫3,64% 鈫
Kwiecie艅 – Lipiec 202142,65% 鈫34,45% 鈫5,27% 鈫
Sierpie艅 – Listopad 202130,41% 鈫25,86% 鈫17,33% 鈫
Grudzie艅 2021 – Marzec 202219,29% 鈫33,91% 鈫12,17% 鈫

Przez zwi臋kszenie bud偶etu mieli艣my mo偶liwo艣膰 rozszerzenia dzia艂a艅 na sie膰 reklamow膮, stosuj膮c (poza remarketingiem w kampaniach SMART) r贸wnie偶 remarketing kierowany na konkretnie wybrane grupy u偶ytkownik贸w z indywidualnie dobranym przekazem reklamowym. Zastosowana zosta艂a strategia kod贸w rabatowych dla powracaj膮cych klient贸w.

Grupy remarketingowe zosta艂y r贸wnie偶 u偶yte w sieci reklamowej jako target do kierowania reklam dynamicznych tekstowych.

Podsumowanie

Aktualnie 63,8% ruchu na stronie pochodzi z p艂atnych kampanii.

Na przestrzeni ca艂ej wsp贸艂pracy (analizowany okres: 09.2020 – 03.2022) mo偶emy zaobserwowa膰, 偶e kampanie p艂atne nadal stanowi膮 g艂贸wne 藕r贸d艂o transakcji.

Co najwa偶niejsze, por贸wnuj膮c okres pierwszych 3 miesi臋cy wsp贸艂pracy do ostatnich 3 miesi臋cy, uda艂o si臋 zwi臋kszy膰 przychody o 185,77%.

Aktualnie dopracowujemy dzia艂aj膮ce kampanie, sklep klienta wci膮偶 si臋 rozwija, a stale zwi臋kszany asortyment daje nam mo偶liwo艣膰 znajdowania nowych, rentownych produkt贸w. Testujemy kolejne kampanie produktowe na poszczeg贸lne marki, dostosowujemy bud偶ety mi臋dzy poszczeg贸lnymi kampaniami w oparciu o osi膮gany ROAS. Na bie偶膮co monitorujemy rentowno艣膰 poszczeg贸lnych produkt贸w, przygotowujemy si臋 r贸wnie偶 do przej艣cia na nowe typy kampanii oraz zmian臋 analityki.