SCROLL

Jak stworzy膰 dobry content?

Wydawa艂oby si臋, 偶e nie ma nic prostszego ni偶 napisanie artyku艂u na stron臋. Jednak stworzenie tre艣ci, kt贸re zach臋c膮 do skorzystania z oferty, czyli tzw. tre艣ci sprzeda偶owych to wyzwanie. Zbudowanie warto艣ciowego contentu zajmie Ci troch臋 czasu, ale zdecydowanie warto go po艣wi臋ci膰!

Osoba, kt贸ry trafia na dan膮 stron臋, cz臋sto podejmuje decyzj臋 zakupow膮 na podstawie tre艣ci, kt贸re tam zobaczy. Je艣li stoj膮 one na wysokim poziomie merytorycznym, czyli s膮 profesjonalne, dobrze napisane i 鈥瀞przedaj膮鈥, jest szansa na pozyskanie takiego klienta.

Cechy dobrego contentu?

Na tym nie ko艅cz膮 si臋 korzy艣ci z posiadania atrakcyjnych tre艣ci. Wyszukiwarka Google, o kt贸rej wzgl臋dy wszyscy zabiegamy premiuje strony z contentem, kt贸ry jest:

  • anga偶uj膮cy,
  • u偶yteczny,
  • unikalny.

Has艂em, kt贸re chyba najlepiej opisuje warto艣ciowe tre艣ci, jest AIDA. To angielski skr贸t, oznaczaj膮cy Attention, czyli przyci膮ganie uwagi, Interest 鈥 wzbudzenie zainteresowania, Desire, wzbudzenie po偶膮dania, Action 鈥 sk艂anianie do zakupu, za pomoc膮 konkretnego i zrozumia艂ego wezwania do dzia艂ania CTA.

TIP: teksty napisz jeszcze przed stworzeniem strony internetowej. Infrastruktura strony powinna by膰 dostosowana do tre艣ci, kt贸re chcesz zaprezentowa膰, nie odwrotnie!

Dobry tekst powinien sugestywnie opisywa膰 problem, z kt贸rym zmaga si臋 czytelnik i zaoferowa膰 mu skuteczne rozwi膮zanie. Dlatego nie pisz do wszystkich 鈥 znajd藕 swoj膮 nisz臋.

Ws艂uchaj si臋 w pytania, kt贸re zadaj膮 Ci klienci. Mo偶e warto stworzy膰 FAQ? To specjalna zak艂adka,
z kt贸rej u偶ytkownik dowie si臋 o najcz臋艣ciej wyst臋puj膮cych problemach i ich rozwi膮zaniach. Pozwoli to zaoszcz臋dzi膰 czas na licznych kontaktach z klientami.

O czym jeszcze nale偶y pami臋ta膰?
  • O chwytliwych nag艂贸wkach

Zaledwie 16% internaut贸w czyta artyku艂y online 鈥瀘d deski do deski鈥. Wi臋kszo艣膰 鈥瀞kanuje鈥 je wzrokiem i ewentualn膮 decyzj臋 o lekturze podejmuje na podstawie tre艣ci tytu艂u i podtytu艂贸w. Dobry header powinien jasno komunikowa膰, o co chodzi w tek艣cie, podsumowywa膰 jego najwa偶niejsze punkty
i oddawa膰 sens artyku艂u.

  • O prostym j臋zyku

Komunikatywno艣膰, jasny przekaz, czytelnie przedstawiona oferta to najwa偶niejsze cechy dobrego j臋zyka. Odwa偶nie upraszczaj przekaz, tak aby trafi膰 do jak najszerszego grona odbiorc贸w. Co konkretnie trzeba zrobi膰? U偶ywa膰 kr贸tkich, maksymalnie czterozdaniowych akapit贸w. Unika膰 d艂ugich, skomplikowanych zda艅. Usun膮膰 zb臋dne przymiotniki, s艂owa nic nie wnosz膮ce, specjalistyczne, niezrozumia艂e. Zwracaj si臋 wprost do czytelnika (鈥濼y鈥 lub 鈥濿y鈥).

  • O dedykowanym przekazie

Zastan贸w si臋, do kogo chcesz trafi膰. Precyzyjnie opisz profil swojej dzia艂alno艣ci, rodzaj klient贸w, kt贸rymi si臋 zajmujesz. Zaprezentuj si臋 jako ekspert. O ile to mo偶liwe, b膮d藕 szczery. Nie przypisuj sobie cech, kt贸rych nie posiadasz, a swojemu produktowi funkcjonalno艣ci, kt贸rych on nie ma. Odno艣 si臋 wprost do swojej oferty.

  • O tym, 偶e najlepszy tekst rezerwuje si臋 na stron臋 g艂贸wn膮.

Musisz w nim zawrze膰 najwa偶niejsze informacje, o tym, czym si臋 zajmujesz i jak skutecznie pomagasz swoim klientom. Tekst powinien rozwiewa膰 wszelkie w膮tpliwo艣ci, z kt贸rymi klient dotrze na Twoj膮 stron臋 i pom贸c mu w podj臋ciu ostatecznej decyzji o skorzystaniu z Twojej oferty. U偶ywaj j臋zyka korzy艣ci!

  • O przedstawieniu swojej oferty na podstronach

Ka偶dy produkt, czy us艂uga powinna mie膰 oddzieln膮 podstron臋 z kr贸tkim opisem, w czym mo偶e pom贸c klientowi. Tu r贸wnie偶 u偶ywaj j臋zyka korzy艣ci z odniesieniem do konkretnych problem贸w, z kt贸rymi mierz膮 si臋 klienci. Dobrym pomys艂em jest case study 鈥 poka偶 zadowolonych klient贸w 鈥 przytocz fakty, liczby, procenty na poparcie swoich tez.

Stosowanie j臋zyka perswazji

Zastosuj j臋zyk perswazji, wp艂ywaj膮cy na emocje i wyobra藕ni臋. Przeprowad藕 symulacj臋, niech klient wyobrazi sobie, jak mo偶e skorzysta膰 na tym, co oferujesz. Wyobra藕 sobie, co on mo偶e czu膰 i postaraj si臋 rozwia膰 jego w膮tpliwo艣ci. Innymi s艂owy, wejd藕 w buty klienta.