SCROLL

Jak stworzyć dobry content?

Wydawałoby się, że nie ma nic prostszego niż napisanie artykułu na stronę. Jednak stworzenie treści, które zachęcą do skorzystania z oferty, czyli tzw. treści sprzedażowych to wyzwanie.

Zbudowanie wartościowego contentu zajmie Ci trochę czasu, ale zdecydowanie warto go poświęcić!

Osoba, który trafia na daną stronę, często podejmuje decyzję zakupową na podstawie treści, które tam zobaczy. Jeśli stoją one na wysokim poziomie merytorycznym, czyli są profesjonalne, dobrze napisane i „sprzedają”, jest szansa na pozyskanie takiego klienta.

Na tym nie kończą się korzyści z posiadania atrakcyjnych treści. Wyszukiwarka Google, o której względy wszyscy zabiegamy premiuje strony z contentem, który jest:

  • angażujący,
  • użyteczny,
  • unikalny.

Hasłem, które chyba najlepiej opisuje wartościowe treści, jest AIDA. To angielski skrót, oznaczający Attention, czyli przyciąganie uwagi, Interest – wzbudzenie zainteresowania, Desire, wzbudzenie pożądania, Action – skłanianie do zakupu, za pomocą konkretnego i zrozumiałego wezwania do działania CTA.

TIP: teksty napisz jeszcze przed stworzeniem strony internetowej. Infrastruktura strony powinna być dostosowana do treści, które chcesz zaprezentować, nie odwrotnie!

Dobry tekst powinien sugestywnie opisywać problem, z którym zmaga się czytelnik i zaoferować mu skuteczne rozwiązanie. Dlatego nie pisz do wszystkich – znajdź swoją niszę.

Wsłuchaj się w pytania, które zadają Ci klienci. Może warto stworzyć FAQ? To specjalna zakładka,
z której użytkownik dowie się o najczęściej występujących problemach i ich rozwiązaniach. Pozwoli to zaoszczędzić czas na licznych kontaktach z klientami.

Poza tym pamiętaj o:

  • Chwytliwych nagłówkach.

Zaledwie 16% internautów czyta artykuły online „od deski do deski”. Większość „skanuje” je wzrokiem i ewentualną decyzję o lekturze podejmuje na podstawie treści tytułu i podtytułów. Dobry header powinien jasno komunikować, o co chodzi w tekście, podsumowywać jego najważniejsze punkty
i oddawać sens artykułu.

  • Prostym języku.

Komunikatywność, jasny przekaz, czytelnie przedstawiona oferta to najważniejsze cechy dobrego języka. Odważnie upraszczaj przekaz, tak aby trafić do jak najszerszego grona odbiorców. Co konkretnie trzeba zrobić? Używać krótkich, maksymalnie czterozdaniowych akapitów. Unikać długich, skomplikowanych zdań. Usunąć zbędne przymiotniki, słowa nic nie wnoszące, specjalistyczne, niezrozumiałe. Zwracaj się wprost do czytelnika („Ty” lub „Wy”).

  • Dedykowanym przekazie.

Zastanów się, do kogo chcesz trafić. Precyzyjnie opisz profil swojej działalności, rodzaj klientów, którymi się zajmujesz. Zaprezentuj się jako ekspert. O ile to możliwe, bądź szczery. Nie przypisuj sobie cech, których nie posiadasz, a swojemu produktowi funkcjonalności, których on nie ma. Odnoś się wprost do swojej oferty.

  • Najlepszy tekst zarezerwuj na stronę główną.

Musisz w nim zawrzeć najważniejsze informacje, o tym, czym się zajmujesz i jak skutecznie pomagasz swoim klientom. Tekst powinien rozwiewać wszelkie wątpliwości, z którymi klient dotrze na Twoją stronę i pomóc mu w podjęciu ostatecznej decyzji o skorzystaniu z Twojej oferty. Używaj języka korzyści!

  • Przedstaw swoją ofertę na podstronach.

Każdy produkt, czy usługa powinna mieć oddzielną podstronę z krótkim opisem, w czym może pomóc klientowi. Tu również używaj języka korzyści z odniesieniem do konkretnych problemów, z którymi mierzą się klienci. Dobrym pomysłem jest case study – pokaż zadowolonych klientów – przytocz fakty, liczby, procenty na poparcie swoich tez.

Zastosuj język perswazji, wpływający na emocje i wyobraźnię. Przeprowadź symulację, niech klient wyobrazi sobie, jak może skorzystać na tym, co oferujesz. Wyobraź sobie, co on może czuć i postaraj się rozwiać jego wątpliwości. Innymi słowy, wejdź w buty klienta.