SCROLL

Bobaskowo

Bobaskowo to sklep internetowy zajmuj膮cy si臋 sprzeda偶膮 artyku艂贸w dla kobiet w ci膮偶y, m艂odych matek i ich dzieci. Szczeg贸ln膮 rol臋 w asortymencie klienta odgrywaj膮 ubrania dla mam i najm艂odszych. Nasza agencja wsp贸艂pracuje z klientem od kwietnia 2021 roku w zakresie pozycjonowania witryny. Od sierpnia 2021 roku jeste艣my r贸wnie偶 odpowiedzialni za prowadzenie kampanii Google Ads, co b臋dzie mia艂o odzwierciedlenie w poni偶szych statystykach.

Zakres wsp贸艂pracy

Od pocz膮tku wsp贸艂pracy nasza us艂uga realizowana by艂a kompleksowo, skupiaj膮c si臋 zar贸wno na dzia艂aniach on-site, jak i off-site. Prac臋 rozpocz臋li艣my od przygotowania audytu, kt贸ry wskaza艂 istotne b艂臋dy, jakie mog艂y przyczynia膰 si臋 do stagnacji w wynikach organicznych. Wewn膮trz witryny wyst臋powa艂o wiele problem贸w z indeksowaniem, parametryzacj膮 oraz duplikacj膮 鈥 sporo kategorii istnia艂o pod dwoma adresami, a te, kt贸re uznane by艂y przez Google za duplikaty, znajdowa艂y si臋 w linkowaniu wewn臋trznym. Blog dzia艂aj膮cy na zewn臋trznej domenie, mimo sta艂ego publikowania na nim nowinek, nie przyczynia艂 si臋 do generowania ruchu na stronie.

Opr贸cz pozyskiwania warto艣ciowych link贸w nasze dzia艂ania rozpocz臋li艣my od poprawy struktury strony, wy艂膮czaj膮c duplikaty, oraz zadbali艣my o poprawne wdro偶enia tag贸w canonical oraz odpowiednie blokowanie ma艂owarto艣ciowych adres贸w. R贸wnocze艣nie zaj臋li艣my si臋 blogiem 鈥 stworzyli艣my now膮 templatk臋 oraz zoptymalizowali艣my wszystkie ju偶 istniej膮ce wpisy blogowe. Praca by艂a o tyle prosta, 偶e klient zatrudnia艂 wewn臋trznego copywritera, kt贸ry bra艂 czynny udzia艂 we wprowadzaniu zmian wed艂ug naszych zalece艅.

Po przygotowaniu domen pod dalsze prace w zakresie SEO zaj臋li艣my si臋 stworzeniem nowego drzewa kategorii, w kt贸rym zawarte by艂y propozycje rozbudowy strony. Od tego momentu stale rozwijamy obecn膮 struktur臋, wzbogacaj膮c witryn臋 o nowe podstrony 鈥 kategorie produktowe oraz strony producent贸w.

W kwestii linkowania na pocz膮tkowym etapie wsp贸艂pracy skupili艣my si臋 na pozyskiwaniu odno艣nik贸w g艂贸wnie z naszej wewn臋trznej infrastruktury. Pierwsze by艂y bardzo neutralne 鈥 zdecydowali艣my si臋 na delikatne linkowanie kluczowych kategorii, kt贸re s膮 najwa偶niejsze dla klienta. Od listopada 2021 zwi臋kszyli艣my bud偶et, co pozwoli艂o nam zmieni膰 strategi臋 linkowania na bardziej agresywn膮, rozszerzon膮 o publikacje sponsorowane na portalach o tematyce dzieci臋cej.

Efekty wsp贸艂pracy

W momencie rozpocz臋cia wsp贸艂pracy widoczno艣膰 strony bobaskowo.sklep.pl by艂a znacznie ni偶sza 鈥 wi臋kszo艣膰 fraz znajdowa艂a si臋 w zakresie TOP 50 i prezentowa艂a si臋 nast臋puj膮co:

  • W TOP 50: 1623,
  • W TOP 10: 65,
  • W TOP 3: 6.

Jak wida膰 na poni偶szym wykresie, efekty naszej pracy nie by艂y widoczne od razu 鈥 pierwsze wzrosty pozycji nast膮pi艂y w po艂owie maja, wi臋c p贸艂tora miesi膮ca po rozpocz臋ciu wsp贸艂pracy. By艂 to okres, w kt贸rym wi臋kszo艣膰 kluczowych zmian zosta艂a ju偶 wprowadzona i uporali艣my si臋 z uporz膮dkowaniem indeksu Google, co by艂o dla nas priorytetem.

Jak wida膰 na powy偶szym wykresie, na pocz膮tku wsp贸艂pracy zauwa偶alne by艂y spadki pozycji w TOP 50 鈥 ruchy w tym zakresie s膮 naturalne i zazwyczaj spowodowane porz膮dkowaniem struktury oraz blokowaniem indeksowania ma艂owarto艣ciowych podstron, kt贸re cz臋sto generuj膮 鈥渟ztuczn膮鈥 widoczno艣膰, niekoniecznie powi膮zan膮 tematycznie z profilem dzia艂alno艣ci.

Miesi膮c p贸藕niej, czyli z ko艅cem czerwca 2021, zacz臋li艣my zauwa偶a膰 pierwsze wzrosty pozycji w zakresie TOP 10:

Od tego momentu widoczno艣膰 witryny we wszystkich trzech zakresach systematycznie ro艣nie.

W tej chwili liczba s艂贸w kluczowych we wspomnianych zakresach wygl膮da nast臋puj膮co:

  • W TOP 50: 4265 (鈫162,8%),
  • W TOP 10: 711 (鈫993,8%),
  • W TOP 3: 142 (鈫2266,7%).

Jak zosta艂o wspomniane wcze艣niej, klientowi zale偶a艂o g艂贸wnie na promowaniu ubra艅 dla mam i dzieci 鈥 dzi臋ki naszej pracy uda艂o si臋 wypracowa膰 stabilne pozycje na bardzo konkurencyjne s艂owa kluczowe.

S艂owo kluczowePozycja艢rednia miesi臋czna ilo艣膰 wyszuka艅
biustonosz do karmienia118100
majtki poporodowe18100
koszula do karmienia414800
ubranka dla niemowl膮t722200
pieluszki tetrowe112100

Jak wynika z poni偶szego wykresu, podczas wsp贸艂pracy uda艂o nam si臋 zwi臋kszy膰 艣redni膮 pozycj臋 strony o ponad 14 miejsc:

Obecnie wyprzedzili艣my jeden z g艂贸wnych agregator贸w wynik贸w dla zapyta艅 zwi膮zanych z biustonoszami do karmienia, zajmuj膮c tym samym pierwsz膮 i bardzo rozbudowan膮 pozycj臋 w wynikach organicznych:

Odpowiednia optymalizacja i wyniki osi膮gane w kontek艣cie widoczno艣ci prze艂o偶y艂y si臋 r贸wnie偶 na generowanie ruchu organicznego na stronie klienta:

Jak wida膰 na poni偶szym screenie, w sierpniu nast膮pi艂 gwa艂towny spadek ruchu, co by艂o spowodowane rozpocz臋ciem kampanii brandowej Google Ads, kt贸ra wywo艂a艂a zmniejszenie aktywno艣ci ze strony g艂贸wnej o ponad 55% (por贸wnanie danych od 7 sierpnia do okresu poprzedniego):

Gwa艂towny wzrost ruchu na stronie w styczniu spowodowany jest zaj臋ciem kluczowych pozycji na wspomniane wcze艣niej frazy 鈥 kategorie z nimi zwi膮zane zanotowa艂y znaczne zwi臋kszenie si臋 liczby u偶ytkownik贸w, co wp艂yn臋艂o r贸wnie偶 pozytywnie na przychody klienta:

Powy偶sze dane to zestawienie wynik贸w za stycze艅 2022 w por贸wnaniu do poprzedniego miesi膮ca. Aby by艂y bardziej wiarygodne, poni偶ej znajduje si臋 por贸wnanie dla wskazanych kategorii w zestawieniu rok do roku:

Jak wida膰, zmniejszy艂 si臋 odsetek sesji doprowadzaj膮cych do konwersji (wsp贸艂czynnik e-commerce), natomiast naturalne jest, 偶e nie ka偶dy u偶ytkownik odwiedzaj膮cy stron臋 zdecyduje si臋 na zakup produktu. W styczniu 2022 roku wsp贸艂czynnik konwersji e-commerce z wynik贸w organicznych wynosi艂 1,36% co mo偶na uzna膰 za prawid艂owe (wi臋kszo艣膰 sklep贸w internetowych osi膮ga wsp贸艂czynniki konwersji od 2 do 3%).

Jak wida膰 na poni偶szym zrzucie ekranu, wyniki organiczne bior膮 du偶y udzia艂 w generowaniu konwersji wspomaganych 鈥 oznacza to, 偶e u偶ytkownik korzysta z kilku r贸偶nych kana艂贸w atrybucji, zanim zdecyduje si臋 na zakup produktu:

Zgodnie z powy偶szym 鈥 wyniki organiczne cz臋sto s膮 pierwszym zetkni臋ciem si臋 u偶ytkownika z witryn膮.

Komentarz opiekuna – Roksana Gliszczy艅ska

Dzi臋ki wsp贸lnemu zaanga偶owaniu od samego pocz膮tku udaje nam si臋 osi膮ga膰 zadowalaj膮ce efekty. Przed nami jeszcze wiele pracy, ale obecnie domena zosta艂a ju偶 dostosowana pod pozycjonowanie, a wszystkie dzia艂ania s膮 na tym etapie rozwojowe, a nie korekcyjne.

To, co uda艂o si臋 ju偶 osi膮gn膮膰 napawa optymizmem 鈥 mam nadziej臋, 偶e kolejne miesi膮ce b臋d膮 r贸wnie owocne.