geotechnology.pl – historia współpracy z Klientem
O Kliencie
Geotechnology.pl to firma IT skupiająca się na usługach związanych z cyberbezpieczeństwem, zarządzaniem i stawianiem serwerów, tworzeniem dedykowanego oprogramowanie. Zakres usług jest bardzo szeroki a sam Klient prowadzi projekty nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Klient operuje w bardzo konkurencyjnej branży gdzie dokładne zapytania o usługi jest bardzo ważne.
W zakresie pozycjonowania współpracujemy od grudnia 2022 roku
Cele
W wytycznych klient określił, że najbardziej zależy mu na zwiększenie widoczności na frazy, które będą przedstawiały go jako eksperta w danej dziedzinie oraz pomoże w wypromowaniu marki. Z tego powodu koncentrujemy się głównie na rozbudowie bloga na zapytania szczegółowe oraz ogólne z branży IT. Dodatkowo budowa autorytetu domeny poprzez odpowiedni link building jest tu bardzo pomocna w generowaniu dodatkowego ruchu na stronie.
Klient określił generowanie leadów jako cel drugorzędny a ważniejsze dla niego jest wsparcie w promowaniu aktualnych działań i projektów takich jak dodawanie nowych usług.
Wzrost o
106%
Fraz TOP 50
Wzrost o
223%
Fraz TOP 10
Wzrost o
274%
Fraz TOP 3
Zakres współpracy
Do każdej współpracy z Klientem zawsze podchodzimy holistycznie. Działania optymalizacyjne witryny prowadzone są zarówno on-site, jak i off-site.
Na początku każdej współpracy przeprowadzamy audyt. Jego celem jest sprawdzenie potencjału widoczności witryny, sprawdzenie stanu technicznego, pierwsze zalecenia mające poprawić widoczność oraz sprawdzenie profilu linkowego. Pozwala nam to także zaplanować kolejne kroki oraz określić klientowi strategie na kolejne miesiące współpracy. Jest to kluczowa u nas czynność pozwalająca poinformować klienta o działaniach, które będą podjęte w następnych miesiącach.
Po wdrożeniu audytu duża część naszych czynności była związana z rozwojem bloga zgodnie z życzeniem klienta. Tematy wybierane przez nas starają się nawiązywać do tematyki oferty klienta, a nie całej branży IT. Takie działanie pozwala nam przekierowywać ruch ze wpisów blogowych na podstrony ofertowe co daje szanse na generowanie dodatkowych leadów. Wraz z rozbudową bloga i wzrostem autorytetu domeny wpisy stały się bardziej ogólnikowe i wykorzystujące frazy nie tylko long tail. Pozwoliło to na wybicie wielu fraz z wysokim wolumenem. Pozwala to na zwiększenie świadomości brandu i trafienie do szerszej rzeszy odbiorców.
Klient sam pisze treści, po naszej stronie jest stworzenie odpowiedniego content planu. Aby jednak zapewnić jak najlepszy efekt, Klient wysyła do nas treści po napisaniu w celu zweryfikowania i naniesienia poprawek. Takie działanie maksymalizuje efekt łącząc specjalistyczną wiedzę IT z technikami SEO dla jak najlepszych wyników wyszukiwania.
Oprócz poprawek technicznych i optymalizacji treści prowadzimy również działania z zakresu link buildingu. Aktywnie pozyskujemy wartościowe linki, początkowo kierując je na główne kategorie, aż do osiągnięcia satysfakcjonujących rezultatów. Nasza strategia link buildingu jest dynamiczna i regularnie modyfikowana na podstawie analiz widoczności oraz monitorowania działań konkurencji. Takie podejście pozwala unikać marnowania budżetu i osiągać lepsze wyniki.
Efekty wspólnej pracy
Widoczność
Przed zgłoszeniem się do naszej agencji, Klient był pod opieką innej agencji SEO przez 2 lata. Prowadzone także były działania w zakresie ADS.
Widoczność strony ograniczała się tylko do 188 fraz w TOP50 pomimo funkcjonowania w formie sklepu od roku 2019.
Obecne wyniki prezentują się następująco:
- W TOP50: 3260 (↑106%)
- W TOP10: 656 (↑223%)
- W TOP3: 172 (↑274%)
W momencie rozpoczęcia współpracy w grudniu 2022 roku? Klient miał już częściowo rozwiniętą widoczność.
Dlatego nasze działania skupiały się na zwiększeniu pozycji fraz, na które strona już rankowała, aby z TOP50 przerzucić je do TOP10, a następnie do TOP3.
Poza standardową optymalizacją Meta Title i H1 prowadzimy cały czas analizy konkurencji i keyword research szukając okazji do dalszych wzrostów widoczności. Wykorzystując autorytet domeny, który udało się nam zbudować dzięki strategiom content i link buildingu wiele fraz szybko trafia bardzo szybko do TOP10. Następnie badamy możliwości wybicia ich do TOP3.
Zgodnie z założeniem Klienta poza frazami generującymi leady, mocno skupialiśmy się tworzeniu ogólnie rozumianej widoczności.
Takie działania mają na celu zwiększenie głównie świadomości marki. Celem jest stworzenie leadera z dużą bazą wiedzy obejmującą nie tylko tematy dla profesjonalistów (zaznaczone na screenshot na zielono), ale także dla każdego użytkownika komputera i entuzjasty technologii (zaznaczone na czerwono).
Nasze działania pozwoliły Klientowi znacznie poszerzyć swoją widoczność nie tylko o nowych potencjalnych klientów, ale także do użytkowników szukających informacji powiązanych z IT.
Jak widać na przedstawionych wynikach wyszukiwania nasze działania pozwoliły na walkę o frazy o bardzo wysokim wolumenie z największymi konkurentami na rynku.
Ruch
Konsekwentna budowa autorytetu i rozwój bloga pozwolił na znaczny wzrost widoczności, która osiągała estymacje 2280 wizyt miesięcznie. Aktualnie estymacja ruchu wynosi 9646 wizyt miesięcznie co przekłada się na 323% wzrost.
Branża IT jest bardzo konkurencyjna, wliczając w to strony usługowe jak i informacyjne. Porównując ostatnie półtora roku współpracy z poprzednim okresem, osiągneliśmy faktyczny wzrost +398% odwiedzin na stronie.
Pomimo że generowanie leadów nie jest na pierwszym miejscu w naszych celach to wiemy, że autorytet buduje się holistycznie.
Poza ciągłą bliską współpracą w budowie tematów blogowych wpieramy także naszego klienta w rozwoju podstron odpowiedzialnych za promocje i sprzedaż usług. Nasza strategia dlatego nie opiera się wyłącznie na ciągłym dodawaniu treści, ale także na poprawianiu już istniejącej zawartości, aby jak największą ilość już istniejących fraz pchnąć wyżej w rankingu.
Konsekwentne stosowanie naszych strategii w połączeniu z ciągłymi analizami skutkowało w 32% wzroście kliknięć porównując ostatni miesiąc z poprzednim rokiem.