SCROLL

Sklep z alkomatami – historia współpracy z klientem

Klientem jest sklep internetowy oferujący alkomaty. Wysokiej jakości produkty wyróżniają się na rynku, dzięki czemu firmie udało się zdobyć rzeszę stałych odbiorców, którzy są zadowoleni z zakupionych akcesoriów. 

Oprócz sprzedaży alkomatów klient zajmuje się również ich kalibracją, co jest dodatkowym atutem. Dodatkowo strona internetowa wyposażona została w wirtualny alkomat, który cieszy się dużym powodzeniem w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

W zakresie pozycjonowania współpracujemy z klientem od maja 2021 roku

Cele

Nasza współpraca z klientem nastawiona była na zrealizowanie trzech głównych celów. Przede wszystkim zależało nam na zwiększeniu widoczności na frazy związane z kategoriami i produktami, co z kolei miało skutkować zdobyciem ruchu z wyników organicznych. 

Dodatkowo strategia nastawiona była również na pozycjonowanie lokalne związane z kalibracją alkomatów – zaplanowaliśmy wypozycjonowanie jak największej liczby miast w wynikach organicznych.

Zakres współpracy

Podobnie jak w innych przypadkach od samego początku usługa realizowana była kompleksowo – skupiliśmy się zarówno na optymalizacji on-site, jak i off-site. 

Na początku współpracy stworzyliśmy audyt strony, w którym poruszyliśmy wszystkie istotne błędy wewnątrz witryny, a następnie zajęliśmy się wdrożeniem poprawek. Kluczowe na tym etapie okazały się: rozbudowa drzewa kategorii, optymalizacja znaczników title, poprawa kanoniczności witryny oraz poprawa indeksu Google (znajdowało się w nim wiele małowartościowych podstron). 

Jednocześnie dział content marketingu zajął się tworzeniem treści zoptymalizowanych pod konkretne zapytania użytkowników – w pierwszej kolejności skupiliśmy się na stronach komercyjnych (kategorie i produkty) oraz podstronach lokalnych. W dalszych etapach współpracy postawiliśmy również na prowadzenie bloga, który nie tylko pozwala zdobywać widoczność na nowe zapytania związane z ofertą, ale także wspomaga linkowanie wewnętrzne.  

Równorzędnie do wszystkich działań wewnątrz witryny rozpoczęliśmy proces pozyskiwania wartościowych odnośników. W przypadku omawianego klienta postawiliśmy w głównej mierze na budowanie witryn wspierających, publikację artykułów sponsorowanych oraz naszą wewnętrzną infrastrukturę. 

Efekty wspólnej pracy

W momencie rozpoczęcia współpracy klient miał już zbudowaną widoczność, głównie w zakresie TOP 50.
Niektóre z kluczowych fraz znajdowały się już w TOP 10, co było dobrym startem i podstawą dla dalszej pracy naszej agencji.

Widoczność klienta w maju 2021 prezentowała się następująco:

  • W TOP50: 1952
  • W TOP10: 810
  • W TOP3: 394

Jak można stwierdzić na poniższym zrzucie ekranu, efekty naszej pracy nie były zauważalne od razu, jeśli chodzi o widoczność witryny. Po wprowadzeniu pierwszych zmian optymalizacyjnych nieznacznie ona spadła (głównie w zakresie TOP 50), co jest normalne dla stron, które zaczynają być pozycjonowane – ruchy pozycji na początku prac w zakresie SEO nie są niczym niezwykłym. 

Pierwsze widoczne na wykresach wzrosty nastąpiły w październiku 2021 roku:

Wzrosty nastąpiły również w zakresach TOP 10 i TOP 3, zwłaszcza w grudniu 2021 roku:

W tym momencie (28.02.2022) widoczność klienta prezentuje się następująco:

  • W TOP50: 2435 (↑24,70%)
  • W TOP10: 1028 (↑26,90%)
  • W TOP3: 435 (↑10,40%)

Dobrze prowadzona strategia pozwoliła na budowanie widoczności głównie w zakresie TOP 3 (liczba fraz dla tych trzech pierwszych pozycji w przypadku tego klienta jest największa) – w tym zakresie znajdują się frazy związane z kategoriami, podstronami doprecyzowanymi o nazwy miast oraz produktami klienta, dzięki czemu możemy powiedzieć, że osiągamy założone cele:

Udało nam się zdobyć kluczowe pozycje na bardzo konkurencyjne frazy związane z branżą klienta – poniżej kilka z nich:

Słowo kluczowePozycjaŚrednia miesięczna ilośc wyszukań
alkomat online290500
kalibracja alkomatu13600
alkomat policyjny11600
alkomat cena19007

Kluczowy udział w budowaniu widoczności oraz ruchu na stronie klienta biorą również podstrony doprecyzowane o nazwę miasta.

Porównując dane dotyczące dotychczasowej współpracy (maj 2021 – luty 2022),
można stwierdzić, że przychody z podstron doprecyzowanych o nazwę miasta wzrosły o 67,19%.

Według danych z Google Search Console liczba wyświetleń i kliknięć również sukcesywnie rośnie,
zwłaszcza od listopada 2021 roku, czyli po zauważeniu pierwszych wzrostów pozycji:

Zamieszczony powyżej zrzut ekranu zawiera niepełny obraz witryny – z analizy została wyłączona podstrona zoptymalizowana pod hasła związane z wirtualnym alkomatem. Z uwagi na swoją popularność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania mocno zaburzyła ona wykres kliknięć i wyświetleń w dniu 1.01.2022:

Dodatkowo widoczność tej zakładki znacznie wzrosła w momencie, kiedy w popularnych programach wspomniano, że istnieje taka forma badania trzeźwości (np. TVN TURBO). Od tego momentu notujemy zwiększenie ruchu na wskazanej zakładce głównie po dłuższych przerwach świątecznych oraz po zakończeniu weekendu:

Dzięki prowadzonej strategii wyszukiwanie organiczne stało się pierwszym kanałem, jeżeli chodzi o pozyskiwanie użytkowników i generowanie przychodów:

Ruch organiczny na stronie również stale rośnie – pierwsze większe wzrosty udało się zaobserwować w grudniu 2021 roku, kiedy to znacznie zwiększyła się widoczność w TOP 10 oraz TOP 3:

W czasie naszej dotychczasowej współpracy (maj 2021 – luty 2022) udało się zwiększyć ruch organiczny o 167,65% w porównaniu do roku poprzedniego:

Klaudia Robak

opiekun klienta

Przed trafieniem do naszej agencji strona miała wyrobioną pozycję na rynku, zyskiwała już widoczność oraz sprzedaż. Naszym celem było utrzymanie tego stanu oraz zwiększenie ekspozycji witryny na nowe frazy, co udaje się z powodzeniem realizować.