SCROLL

MiastoKobiet – historia współpracy z klientem

Miasto Kobiet to portal lifestylowy dla kobiet, który zajmuje się tworzeniem różnorodnych treści, dotykając tematów związanych między innymi z kulturą, rozwojem, seksem, trendami i stylem życia. Prócz tego witryna oferuje możliwość publikacji artykułów sponsorowanych, które zyskują wysokie pozycje dzięki skutecznej optymalizacji treści pod względem SEO.

Współpracę z klientkami rozpoczęliśmy w lutym 2021 roku i od tego czasu prowadzimy działania w zakresie pozycjonowania portalu.

Zakres współpracy

Od początku współpracy klientki cechowało zaangażowanie w cały proces, co odzwierciedla się w skutecznej realizacji strategii. Obejmowała ona zarówno optymalizację on-site i off-site, jak i wsparcie klientek w optymalizacji treści publikowanych na stronie.

Działania rozpoczęliśmy od przeprowadzenia audytu witryny, który pozwolił wyodrębnić najważniejsze pod kątem SEO wdrożenia i poprawki. Kompleksowa analiza i realizacja zaleceń z niej wynikających była pierwszym etapem naszych działań.

Równocześnie z powyższym realizowano spotkania klientek ze specjalistą SEO mające formę szkoleń. Tematyka dotyczyła podstawowych kwestii związanych z pozycjonowaniem, optymalizacją treści i analizą słów kluczowych przydatną w jej tworzeniu. Ta szczególna forma współpracy dostosowana pod Miasto Kobiet pozwoliła na skuteczne pozycjonowanie artykułów tworzonych przez klientki.

Z czasem nacisk z działań na stronie i szkoleń został przeniesiony na realizację strategii off-site. Dzięki systematycznemu link buildingowi z naszej wewnętrznej infrastruktury udało się wzmocnić efekty wcześniej wymienionych działań, dbając o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania oraz o korzystny profil linkowy.

Unikalnym w kontekście naszej współpracy działaniem było również tworzenie planu contentowego przez specjalistę SEO. Wnikliwa analiza wpisów domen konkurencyjnych, trendów oraz zapytań użytkowników pozwalała na comiesięczne szczegółowe rozpisywanie wytycznych do nowych artykułów, których późniejszym pisaniem zajmowało się Miasto Kobiet. W planie contentowym zawieraliśmy propozycje tematów wraz z rozpisanymi najważniejszymi słowami kluczowymi i nagłówkami. Jednocześnie w całym procesie obecny był ciągły dialog z klientkami, aby jak najlepiej połączyć wiedzę ekspertek z analizą SEO.

Efekty wspólnej pracy

Widoczność

Gdy rozpoczęliśmy współpracę, Miasto Kobiet miało już zbudowaną pewną widoczność, dzięki czemu nasze działania optymalizacyjne posiadały już solidną podstawę.

W momencie rozpoczęcia współpracy zakres widoczności domeny przestawiał się następująco (wyniki w zaokrągleniu):

  • TOP50: 15,5K słów kluczowych
  • TOP10: 1,6K słów kluczowych
  • TOP3: 0,3K słów kluczowych

Po wdrożeniu naszych rekomendacji z audytu strony zauważamy pierwsze zmiany w widoczności. Kolejnym momentem przełomowym była połowa czerwca, gdzie nastąpiły skoki w TOP50, 10 i 3. Był to okres kiedy pierwszy efekt mogły wnieść rozpoczęte przez nas działania związane z link buildingiem oraz rozpoczęcie pracy z planem contentowym. Wpływ na skoki widoczności miały również różne aktualizacje Google – na przykład ta związana z jakością strony (Page Experience).

Na powyższym wykresie największe efekty widać w zakresie TOP50, jednak wzrost dotyczy również pierwszych 10 oraz 3 pozycji w wynikach wyszukiwania:

Kontynuowanie obranej strategii zapewnia zadowalający efekt (wyniki w zaokrągleniu):

  • W TOP50: 38600 (↑249%)
  • W TOP10: 6200 (↑385.50%)
  • W TOP3: 1400 (↑467.00%)

Szczególnie istotne są duże wzrosty w TOP10 i TOP3 – jako że generują one największe zmiany w ruchu na witrynie.

Ruch

W pierwszym miesiącu współpracy, przed realizacją naszej strategii ruch organiczny na stronie wynosił 43 352 użytkowników. Porównując wzrosty rok do roku – w lutym 2022 ilość użytkowników wynosiła już 84 200, co daje nam wzrost na poziomie ponad 94%

Warto tu zwrócić uwagę również na jeden z obranych przez nas celów w trakcie realizacji naszej strategii: zwiększenie czasu trwania sesji. W porównaniu luty 2021 – luty 2022 widzimy wzrosty na wysokim poziomie:

Powyższe wyniki odzwierciedlają efekty szkoleń z zakresu analizy słów kluczowych – przygotowywane artykuły w znacznie większym stopniu niż wcześniej odpowiadały na najważniejsze potrzeby użytkowników.

Tendencję wzrostową w ruchu organicznym widać na wykresie prezentującym okres od stycznia 2021 do maja 2022:

Na wykresie zaznaczono moment rozpoczęcia współpracy oraz widoczny przełom w czerwcu, od którego widzimy systematyczny wzrost.

Wartym uwagi jest również ruch pozyskiwany wyłącznie na artykułach tworzonych na podstawie przygotowanego planu contentowego – od początku współpracy udało się utworzyć ich ponad 50.

Zgodnie z powyższym wykresem ruch organiczny cechuje się tendencją wzrostową. Jest to niewielka część całej bazy artykułów znajdujących się na Mieście Kobiet, niemniej jednak warto zwrócić uwagę na tę formę współpracy jako skuteczny sposób pozyskiwania ruchu.

Przyglądając się przykładowym wpisom z planu contentowego warto zwrócić uwagę na pozycje w TOP10 (a nawet w TOP3), które udało się zająć:

Artykuł z kategorii związków/miłości:

Artykuł z kategorii zdrowia/psychologii:

Edyta Krasowska

Opiekun klienta

Współpraca z Miastem Kobiet stanowi wyzwanie pod kątem SEO – aby zmaksymalizować wyniki, wyszliśmy poza standardowe rozwiązania on- i off-site. Dzięki rzetelnej analizie wyszukiwań przeprowadzanej każdego miesiąca możemy obserwować wzrosty w widoczności i ruchu, które napawają optymizmem.