SCROLL

mikrowagi.pl – historia współpracy z klientem

O Kliencie

Mikrowagi.pl to polski sklep internetowy zajmujący się sprzedażą różnego rodzaju wag oraz akcesoriów. Sam klient nie pochodzi z Polski i nie zna języka polskiego. Wagi w sklepie są wagami ogólnodostępnymi bez legalizacji, co oznacza, że konkurencja to nie tylko sklepy z branży, ale także duże strony marketplace. Na tle konkurentów wyróżnia się dobrymi cenami i szerokim wyborem produktów od różnych producentów.

W zakresie pozycjonowania współpracujemy od stycznia 2023 roku.

Cele

Na początku naszym celem było ogólne zwiększenie widoczności, ponieważ domena pomimo istnienia od 2019 roku w wyszukiwaniach praktycznie się nie pokazywała. Po osiągnięciu tego celu koncentrujemy się na budowie autorytetu domeny. Jest to niezmiernie ważne przy konkurencji typu Allegro czy dużych sklepach typu Media Ekspert.

Poza widocznością poprawiamy doświadczenie użytkownika (UX), aby zmaksymalizować wpływ naszych działań na sprzedaż.

Zakres współpracy


Do każdej współpracy z Klientem zawsze podchodzimy holistycznie. Działania optymalizacyjne witryny prowadzone są zarówno on-site, jak i off-site.

Poza standardowym audytem, na początku bardzo ważne było zajęcie się słowami kluczowymi. Mikrowagi.pl powstało z tłumaczenia innej witryny co oznacza, że pomimo posiadania treści, słowa kluczowe nie były odpowiednio zoptymalizowane. Audyt zajął się problemami technicznymi  a analiza słów kluczowych optymalizacją treści nie tylko na poziomie Meta Title, H1 i H2, ale ogólnych fraz, które miały pojawić się w treściach na stronie.

Po wdrożeniu proponowanych zmian opracowaliśmy także rozbudowę drzewa kategorii – wprowadziliśmy dodatkowe kategorie na podstawie wytycznych klient i dodaliśmy do nich odpowiednio zoptymalizowane treści. Opisy kategorii zawsze traktujemy priorytetowo jako jeden z głównych elementów odpowiadających za widoczność o wysokiej szansie konwersji. Budując treści na kategorie nie skupialiśmy się na pojedynczej frazie a całym wachlarzu fraz pochodnych długiego ogona.

Poza poprawkami technicznymi i optymalizacją treści prowadzimy także działania linkbuildingu. Aktywnie staramy się pozyskiwać wartościowe linki wstępnie kierując je na główne kategorie aż do osiągnięcia satysfakcjonującego celu. Nasza strategia linkbuildingu jest zawsze żywa a jej częste zmiany poparte są analizami widoczności oraz monitorowaniem konkurencji. Takie podejście pozwala unikać przepalania budżetu i osiągać lepsze efekty.

Po wprowadzeniu audytu i pierwszym ustabilizowaniu się fraz przystępujemy do analiz mających na celu rozbudowę już istniejących treści na stronach lub dodaniu nowych. Po kategoriach produktów skierowaliśmy nasze wysiłki na wypozycjonowanie bloga poprzez optymalizacje istniejących już tekstów oraz tworzenie nowych. Cykliczne analizy konkurencji pozwalają monitorować jej działania oraz dostosowywać odpowiednio strategię na dalsze miesiące współpracy.


W międzyczasie prężnie działaliśmy w obszarze optymalizacji Meta Title oraz wpisów blogowych, co pozwoliło nie tylko umocnić autorytet domeny, ale także powiększyć ilość fraz w przedziale TOP10 i TOP3.


Wstępnym założeniem klienta było wypromowanie fraz takich jak „waga kuchenna”, „waga jubilerska”, czy „waga wisząca”.
Domena zajmuje tam wysokie pozycje TOP10, a nawet TOP3, prześcigając dużych graczy typu Media Expert a ustępując tylko gigantom typu Allegro. Bez obaw, pracujemy nad tym.


Poniżej przykład wyników wyszukiwania organicznego w Google.

Jak widać na przedstawionych wynikach wyszukiwania nasze działania pozwoliły na walkę o frazy o bardzo wysokim wolumenie z największymi konkurentami na rynku.


Ruch


W pierwszych miesiącach kiedy zajmujemy się audytem i podstawową optymalizacją widoczności można zobaczyć już lekki skok w ruchu na stronie. Kiedy wszystkie zmiany się przyjęły i ruszyliśmy z rozbudową treści na kategoriach nastąpiła eksplozja ruchu:

Analizując dane z pierwszego roku współpracy (2023) z rokiem poprzednim, udało nam się zwiększyć ruch na stronie klienta o 205% (wynik w zaokrągleniu):

Dzięki temu udało się tylko w pierwszym roku również zwiększyć sprzedaż w witrynie o ponad 200%.

Podczas współpracy rozbudowaliśmy także drzewo kategorii.
Stworzenie zoptymalizowanych podstron pod rozmiar czy tematykę obrazu pozwoliło na pozyskanie dodatkowego ruchu:

W 2024 dalej działamy prężnie nad rozbudową widoczności co pozwoliło o osiągnięcie kolejnego 50% wzrostu wejść na stronę w ostatnich 6 miesiącach:

Nasza strategia pozwoliła nie tylko na dogonienie konkurencji w przeciągu roku, ale i ponad dwukrotne wyprzedzenie jej patrząc na aktualną datę (29.09.2024).