SCROLL

Naar Technik – historia współpracy

Naar Technik to firma z branży technicznej działająca na co dzień w obszarze odpylania przemysłowego, centralnego odkurzania, czy też transportu ścinków i odpadów produkcyjnych.

Współpracę z klientem rozpoczęliśmy w listopadzie 2020 roku. Wcześniej miał on prowadzone działania SEO przez inną agencję, toteż współpracę z nami rozpoczął z pewną świadomością dotyczącą usługi pozycjonowania.

Zakres współpracy

Chcąc zrealizować założone cele, w pierwszej kolejności zrealizowaliśmy Audyt SEO strony, by następnie poprawić wszelkie niedociągnięcia w jej strukturze. Dużą rolę w procesie zwiększania widoczności, jak i ruchu na stronie klienta miała też gruntowna analiza dodatkowych przestrzeni do rozwoju strony, po której utworzyliśmy dedykowane zakładki pod materiały eksploatacyjne oferowane przez firmę, i która to analiza wykonana została kilka miesięcy po rozpoczęciu współpracy.

Cykliczne dodawanie treści do strony w obszarze wpisów blogowych, zakładek usługowych, jak i nowo tworzonych zakładek, oraz cykliczne linkowanie strony przyczyniły się w konsekwencji do wzrostu ruchu na stronie. W obszarze tym nie obyło się jednak bez problemów. Występujące od kilkunastu miesięcy niedogodności z indeksowaniem się stron w organicznych wynikach wyszukiwania doświadczyły również strony klienta. Z pomocą przyszło tutaj utworzenie, rekomendowanego przez Google, Indexing API, jak i wsparcie procesu indeksowania się witryny za pośrednictwem tego dedykowanego rozwiązania.

Na stronie postanowiliśmy także zadbać o maksymalne ułatwienie dotarcia do zakładki kontaktowej wszystkim odwiedzającym witrynę użytkownikom. W tym przypadku, założenie swoje osiągnęliśmy, za pośrednictwem wdrożenia na kluczowych zakładkach strony przycisków CTA.

Efekty wspólnej pracy

W przypadku klienta przyszło nam się zmierzyć ze stroną, której procent jakiejkolwiek widoczności był bliski zeru zarówno w organicznych wynikach wyszukiwania, jak i w obszarze ruchu na niej.

W momencie rozpoczęcia współpracy widoczność domeny przedstawiała się w sposób następujący (wyniki w zaokrągleniu):

  • W TOP 50: 47
  • W TOP 10: 5
  • W TOP 3: 1

Z racji specyfiki branży SEO, w przypadku strony klienta, wzrosty nie nastąpiły od razu. Pierwszy drobny wzrost zaobserwowaliśmy w okolicach stycznia 2021 roku. Od tamtego czasu, klient systematycznie rósł. Z kolei w marcu 2022 roku zaobserwowaliśmy problemy z indeksacją w obszarze nowo utworzonych zakładek. Na drugą połowę marca przypada wykorzystanie Indexing API po wykorzystaniu, którego, na poniższym zrzucie zaobserwować możemy kolejne wzrosty.

Realizacja założonych działań pozwoliła na zapewnienie zadowalających efektów:

  • TOP 50: 237 (↑508%)
  • TOP 10: 81 (↑1620%)
  • TOP 3: 31 (↑3100%)

Ruch

W miesiącu poprzedzającym rozpoczęcie współpracy ruch organiczny wyniósł zaledwie 135 użytkowników.

Poniżej znajduje się wykres ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania od 1 listopada 2020 roku do 1 czerwca 2022 roku:

Porównując ruch organiczny rok do roku:

W listopadzie 2020 roku ruch organiczny względem listopada 2021 roku wzrósł o 266,02% pod względem odwiedzających użytkowników.

Z kolei zestawiając ze sobą maj 2021 roku z majem 2022 roku, ilość użytkowników wzrosła o 186,44%

Warto również zwrócić uwagę na poprawę realizacji celu polegającego na przejściu na zakładkę kontakt. W porównaniu rok do roku, na przykładzie maja 2021 roku i 2022 roku, widzimy, że realizacja celu wzrosła o 67,35%.

Inną ciekawą kwestią, którą warto odnotować, jest zmieniająca się pozycja frazy: “wentylacja przemysłowa”, gdzie na poniższej grafice zauważyć można, że w momencie rozpoczęcia współpracy fraza ta znajdowała się zaledwie na 20 pozycji. W chwili obecnej jest to TOP 1.

Słowem podsumowania:

Z klientem współpracujemy od listopada 2020 roku i nie ukrywam, że głównie dzięki konsekwencji w działaniu, jak i zaufaniu, którym z czasem obdarzył nas klient, udało się osiągnąć obecne – bardzo dobre z resztą rezultaty.