Stylowa Galanteria – historia współpracy z klientem
Stylowa Galanteria to sklep internetowy zajmujący się sprzedażą galanterii skórzanej. Kluczowymi produktami w ofercie są torebki ze skóry, zwłaszcza marki Massimo Conti. Nasza agencja współpracuje z klientem od grudnia 2020 roku – od tego momentu kompleksowo zajmujemy się zarówno pozycjonowaniem strony, jak i reklamą płatną.
Zakres współpracy
Od początku pracy z klientem realizowaliśmy usługę kompleksowo, skupiając się zarówno na działaniach on-site, jak i off-site. Współpracę rozpoczęliśmy od przygotowania audytu, który pozwolił nam znaleźć błędy wewnątrz witryny. Podczas jego wykonywania okazało się, że znaczna część kluczowych dla klienta podstron została stworzona w formie filtrów, domyślnie blokowanych w pliku robots.txt, przez co nie były one skanowane przez roboty wyszukiwarki i nie trafiały do indeksu. Bardzo ważne więc okazało się uporządkowanie menu, usunięcie filtrów i zastąpienie ich kategoriami. W tym okresie pracowaliśmy intensywnie nad nadaniem unikalności domenie poprzez tworzenie treści oraz optymalizację znaczników title.
Z uwagi na fakt, że klientowi zależało w szczególności na torebkach, zdecydowaliśmy się stworzyć nowe kategorie doprecyzowane o kolor i rozmiar oraz podstrony producentów. Strategia w zakresie link buildingu w pierwszych miesiącach skupiła się głównie na pozyskiwaniu odnośników z naszej wewnętrznej infrastruktury oraz budowaniu zaplecz dedykowanych.
Efekty współpracy
W momencie rozpoczęcia współpracy domena stylowagalanteria.com cechowała się umiarkowaną widocznością. Opierała się jednak ona na bardzo ogólnych frazach, które nie generowały konwersji na stronie. Na początku grudnia 2020 roku widoczność witryny prezentowała się następująco:
- słowa kluczowe w TOP 50: 1989,
- słowa kluczowe w TOP 10: 429,
- słowa kluczowe w TOP 3: 99.
Jak widać, większość słów kluczowych znajdowała się poza zasięgiem TOP 10, czyli najbardziej pożądanych pozycji w wynikach organicznych.
Wzrosty w widoczności nastąpiły natychmiast po rozpoczęciu współpracy, na co miało wpływ nie tylko szybkie wprowadzenie poprawek na stronie, ale także bardzo dobrze rozplanowany crawl budget, który pozwolił na szybkie indeksowanie wprowadzanych zmian.

Jak widać na powyższym wykresie, gwałtowny wzrost pozycji widoczny jest pod koniec stycznia, wtedy również zauważyliśmy ruchy pozycji w TOP 10:

W tym momencie liczba słów kluczowych wygląda następująco:
- słowa kluczowe w TOP 50: 3644 (↑ 83.2%),
- słowa kluczowe w TOP 10: 892 (↑ 107.9%),
- słowa kluczowe w TOP 3: 240 (↑ 142%).
Nasze działania pozwoliły klientowi wyświetlać się na topowych pozycjach na bardzo konkurencyjne słowa kluczowe:
SŁOWO KLUCZOWE | ŚR. MIESIĘCZNA LICZBA WYSZUKAŃ | POZYCJA |
torebki damskie skórzane | 4400 | 2 |
torebki chanel | 121000 | 10 |
torebki skórzane | 121000 | 6 |
włoskie torebki skórzane | 700 | 1 |
torebki zamszowe | 1600 | 1 |
Stworzenie dedykowanych landing page zoptymalizowanych pod nazwy marek pozwoliło na pozyskanie dodatkowego ruchu:

Podobnie w przypadku podstron optymalizowanych pod kolor czy okazję:

Analizując ruch na stronie klienta, możemy zauważyć znaczny wzrost w statystykach porównawczych rok do roku:

Od początku współpracy zauważalny jest znaczny wzrost wyświetleń witryny, co ma bezpośredni związek z wdrożoną optymalizacją:

Komentarz opiekuna
Galanteria skórzana to branża bardzo konkurencyjna, dlatego głównym celem było i jest nadal budowanie widoczności na sprecyzowane i mniej konkurencyjne frazy.
Pandemia również wpłynęła na tego typu działalności. Zamknięcie lokali na długi czas poskutkowało brakiem zapotrzebowania na galanterię.
Porównując dwie frazy: “torebka” i “szara torebka a4”, uznaliśmy, że druga jest bardziej skonkretyzowana i nastawiona na cel sprzedażowy – na takich frazach też się skupiliśmy.
Podejmowane działania sukcesywnie wpływają na stały wzrost pozycji w TOP 10.