SCROLL

Sukces kampanii Google Ads dla sklepu z akcesoriami kuchennymi w dropshippingu

Wst─Öp ÔÇô informacje o kliencie i wsp├│┼épracy

Klient reprezentowa┼é ca┼ékowicie nowy i nierozpoznawalny sklep z artyku┼éami kuchennymi w modelu dropshipping. Start dzia┼éa┼ä promocyjnych w systemie reklamowym Google nast─ůpi┼é w listopadzie 2020 roku. Klient zaczyna┼é z bud┼╝etem na ten cel wielko┼Ťci 1600 z┼é/miesi─ůc. Obecnie na reklamy w Google przeznaczana jest kilkakrotno┼Ť─ç startowej kwoty. Co wi─Öcej, klient zdecydowa┼é si─Ö na otworzenie nowego sklepu na tej samej platformie dropshippingowej, kt├│ry r├│wnie┼╝ mamy przyjemno┼Ť─ç promowa─ç. Wsp├│┼épraca trwa do dzi┼Ť.

Przewagi systemu reklamowego Google Ads

Reklama w Google jest bardzo wyj─ůtkowym narz─Ödziem promocyjnym. W odr├│┼╝nieniu od reszty znanych metod ze ┼Ťwiata marketingu s┼éu┼╝y do zaspokajania popytu. W praktyce oznacza to, ┼╝e reklamy wy┼Ťwietlaj─ů si─Ö tylko i wy┼é─ůcznie osobom, kt├│re wpisa┼éy w wyszukiwark─Ö fraz─Ö definiuj─ůc─ů szukany produkt. Dzi─Öki temu tre┼Ťci reklamowe pokazuj─ů si─Ö jedynie zainteresowanym u┼╝ytkownikom, u kt├│rych od pocz─ůtku istnieje intencja zakupowa. Techniczna specyfikacja tej us┼éugi sprawia, ┼╝e reklama w Google trafia do wyznaczonej grupy docelowej, a przez to jest precyzyjna, skuteczna oraz relatywnie tania.

Fundament strategii kampanii Google Ads

Dla promowanego sklepu 100% dost─Öpnego bud┼╝etu zainwestowali┼Ťmy w kampani─Ö produktow─ů. Ten rodzaj pozwala wy┼Ťwietla─ç zdj─Öcia produkt├│w wraz z informacj─ů o cenie i sklepie pod paskiem wyszukiwania Google. Promowane w kampanii artyku┼éy s─ů zintegrowane z pozycjami widniej─ůcymi w sklepie za po┼Ťrednictwem pliku produktowego, dlatego te┼╝ reklamowany asortyment jest ca┼éy czas aktualny. Reklama w postaci zdj─Öcia wy┼Ťwietla si─Ö po wpisaniu przez u┼╝ytkownika frazy definiuj─ůcej promowany produkt. Po klikni─Öciu w link u┼╝ytkownik zostaje przeniesiony na docelow─ů stron─Ö internetow─ů. Ten typ kampanii cieszy si─Ö najwi─Öksz─ů skuteczno┼Ťci─ů i jest stosowany w sklepach typu e-commerce.

Przykład kampanii produktowej

W trosce o badanie efektywno┼Ťci kampanii Google Ads zaimplementowana zosta┼éa integracja danych na linii: platforma sklepowa ÔÇô Google Analytics. Dzi─Öki temu znana by┼éa warto┼Ť─ç i ilo┼Ť─ç transakcji dokonywanych w sklepie po interakcji z reklam─ů Google Ads.

Widok zaimplementowanej konwersji w postaci transakcji z Google Analytics do Google Ads

Dla kampanii produktowej zdefiniowana zosta┼éa strategia ustalania stawek ÔÇ×CPC ustawiane samodzielnieÔÇŁ. Tak jak wspomniano we wst─Öpie – by┼é to nowy sklep, pozbawiony danych o konwersjach. W tym przypadku inteligentne strategie ustalania stawek mog┼éyby nie zda─ç egzaminu ze wzgl─Ödu na brak danych b─Öd─ůcych fundamentem prawid┼éowej pracy algorytm├│w Google.

Wybrana na start strategia ustalania stawek

W samodzielny spos├│b sterowali┼Ťmy stawkami ÔÇ×maks. CPCÔÇŁ dla poszczeg├│lnych produkt├│w. Dla artyku┼é├│w o zadowalaj─ůcej warto┼Ťci ROAS (warto┼Ť─ç konwersji/koszt) zwi─Ökszali┼Ťmy stawki po to, aby ich reklamy wy┼Ťwietla┼éy si─Ö wy┼╝ej i cz─Ö┼Ťciej. Natomiast dla produkt├│w o niskiej warto┼Ťci ROAS b─ůd┼║ o zerowej sprzeda┼╝y zmniejszali┼Ťmy stawki. W ten spos├│b reklamy tych produkt├│w wy┼Ťwietla┼éy si─Ö rzadziej, a co za tym idzie ÔÇô wykorzystywa┼éy mniejsz─ů kwot─Ö z bud┼╝etu. W przypadku, gdy koszt klikni─Ö─ç przy danym produkcie przewy┼╝sza┼é jego cen─Ö, podejmowana zostawa┼éa decyzja o jego wykluczeniu z wy┼Ťwietlania. Sterowanie stawkami dokonywane by┼éo wprost proporcjonalnie do warto┼Ťci ROAS.

Tego typu praca stanowi optymalizacj─Ö zmierzaj─ůc─ů do wzrostu efektywno┼Ťci kampanii produktowej.

Wycinek optymalizacji stawek ÔÇ×maks. CPCÔÇŁ na podstawie warto┼Ťci ROAS

Poni┼╝ej przedstawiono przyk┼éad produkt├│w, gdzie stawki zmniejszono b─ůd┼║ podj─Öta zosta┼éa decyzja o wykluczeniu ich z wy┼Ťwietlania.

Wycinek optymalizacji stawek ÔÇ×maks. CPCÔÇŁ na podstawie warto┼Ťci ROAS i kosztu

Oczywi┼Ťcie optymalizacja konta nie ogranicza┼éa si─Ö tylko do modyfikacji dotycz─ůcych stawek na produktach.

Drugim r├│wnie wa┼╝nym elementem optymalizacji kampanii jest zadbanie o to, aby reklamy produkt├│w nie wy┼Ťwietla┼éy si─Ö na zapytania nieprowadz─ůce do konwersji. W tym miejscu nale┼╝y wyja┼Ťni─ç bardzo wa┼╝n─ů kwesti─Ö ÔÇô w przypadku kampanii produktowej nie ma mo┼╝liwo┼Ťci definicji s┼é├│w kluczowych, na kt├│re maj─ů wy┼Ťwietla─ç si─Ö reklamy. Algorytmy same podejmuj─ů decyzj─Ö, na jakie zapytanie reklama zostanie pokazana. Robi─ů to na podstawie stopnia podobie┼ästwa (zgodno┼Ťci) frazy wpisanej przez u┼╝ytkownika, a atrybutami produktu zawartymi w pliku produktowym.

Maj─ůc na uwadze powy┼╝sze – nale┼╝y stale uzupe┼énia─ç list─Ö wykluczaj─ůcych s┼é├│w kluczowych, aby kampania nie wy┼Ťwietla┼éa si─Ö na zapytania informacyjne, rozrywkowe oraz pozosta┼ée o charakterze innym ni┼╝ sprzeda┼╝owy. Wyklucza─ç nale┼╝y r├│wnie┼╝ te zwi─ůzane z produktami, kt├│rych nie ma na sklepie b─ůd┼║ zapytania z intencj─ů zakupu w innym miejscu ni┼╝ promowane.

Wykluczanie zapyta┼ä niepo┼╝─ůdanych z wy┼Ťwietlania pozwa┼éa efektywniej gospodarowa─ç bud┼╝etem reklamowym.

Wycinek wyklucze┼ä zapyta┼ä, na kt├│re wy┼Ťwietla┼éy si─Ö reklamy

Trzecim typem optymalizacji by┼éo dostosowanie mocy wy┼Ťwietlania reklam w takich obszarach, jak:

– urz─ůdzenia (telefony, komputery i tablety),

– pory dnia (dni i godziny),

– lokalizacje (wojew├│dztwa).

Dla ka┼╝dej sk┼éadowej wymienionych obszar├│w mo┼╝na dostosowywa─ç moc wy┼Ťwietlania wielko┼Ťci─ů stawek CPC. Dla typ├│w urz─ůdze┼ä, wojew├│dztw dni i godzin, kt├│re odznacza┼éy si─Ö zadowalaj─ůc─ů warto┼Ťci─ů ROAS, zwi─Ökszali┼Ťmy stawki w celu maksymalizacji efektywno┼Ťci sprzeda┼╝y. Natomiast dla typ├│w urz─ůdze┼ä, wojew├│dztw dni i godzin, kt├│re cechowa┼éy si─Ö zbyt nisk─ů warto┼Ťci─ů ROAS, zmniejszyli┼Ťmy stawki w celu oszcz─Ödno┼Ťci bud┼╝etu.

Czas na kampanie inteligentne produktowe

Na skutek regularnie przeprowadzanych dzia┼éa┼ä optymalizacyjnych, kt├│re zosta┼éy opisane we wcze┼Ťniejszej cz─Ö┼Ťci, konto Google Ads zbiera┼éo coraz wi─Öcej danych o transakcjach (konwersjach).

Rosn─ůca liczba notowanych transakcji powodowa┼éa, i┼╝ algorytmy konta Google Ads zyskiwa┼éy z okresu na okres coraz wi─Öcej danych dotycz─ůcych technicznych szczeg├│┼é├│w wy┼Ťwietlania powoduj─ůcych sprzeda┼╝.

W momencie, gdy kampania produktowa na samodzielnych stawkach CPC zacz─Ö┼éa generowa─ç ponad 90 transakcji miesi─Öcznie, zdecydowali┼Ťmy si─Ö przej┼Ť─ç na inteligentn─ů strategi─Ö ustalania stawek.

Inteligenta strategia ustalania stawek oczywi┼Ťcie nie zwalnia agencji z prowadzenia dzia┼éa┼ä optymalizacyjnych.

Ca┼éy czas nale┼╝y dba─ç, aby w kampanii produktowej nie by┼éy wy┼Ťwietlane produkty, kt├│re wydaj─ů bud┼╝et bez zwrotu z inwestycji. Ponadto nale┼╝y wzi─ů─ç pod uwag─Ö fakt, i┼╝ brak sprzeda┼╝y konkretnego artyku┼éu w danym okresie roku nie oznacza, ┼╝e nie b─Ödzie si─Ö sprzedawa┼é za po┼Ťrednictwem reklam w innym okresie roku. Dlatego warto podejmowa─ç dzia┼éania zwi─ůzane z ponownym wy┼Ťwietlaniem produkt├│w, kt├│re kiedy┼Ť zosta┼éy wykluczone. Najlepiej dla tego typu artyku┼é├│w zrobi─ç kampanie z osobnym bud┼╝etem, z wysok─ů docelow─ů warto┼Ťci─ů ROAS. To bardzo wa┼╝ne, gdy┼╝ przy takiej strategii algorytmy Google b─Öd─ů stymulowane do efektywnej sprzeda┼╝y produkt├│w kiedy┼Ť ÔÇ×nietrafionychÔÇŁ.

Przy pracy na kampaniach inteligentnych bardzo istotne jest zarz─ůdzanie struktur─ů na koncie reklamowym wraz z odpowiedni─ů prac─ů na bud┼╝etach. Zale┼╝y nam, aby produkty/kategorie o wysokiej warto┼Ťci ROAS znajdowa┼éy si─Ö w osobnych kampaniach oraz posiada┼éy odr─Öbny bud┼╝et reklamowy. W takim modelu artyku┼éy te nie b─Öd─ů musia┼éy dzieli─ç przeznaczonej na nie kwoty z pozycjami o gorszej lub zerowej warto┼Ťci ROAS. Dzi─Öki temu wy┼Ťwietlanie ich pod k─ůtem sprzeda┼╝owym przebiegnie efektywniej. Id─ůc dalej ÔÇô zachodzi tak┼╝e konieczno┼Ť─ç przeniesienia pozosta┼éych produkt├│w/kategorii do osobnych kampanii z zachowaniem zasady, aby najwy┼╝szy bud┼╝et reklamowy mia┼éy te z najwi─Öksz─ů warto┼Ťci─ů ROAS.

Podsumowanie ÔÇô wyniki prowadzonych dzia┼éa┼ä Google Ads

Czas przej┼Ť─ç do najbardziej interesuj─ůcej cz─Ö┼Ťci tego case study ÔÇô wynik├│w kampanii reklamowej Google Ads. Na skutek opisywanych wcze┼Ťniej optymalizacji ROAS na przestrzeni poszczeg├│lnych miesi─Öcy wsp├│┼épracy kszta┼étuje si─Ö nast─Öpuj─ůco:

ROAS to wska┼║nik okre┼Ťlaj─ůcy zwrot z inwestycji. Jest to nic innego, jak stosunek przychodu z kampanii do poniesionych koszt├│w na t─Ö kampani─Ö, pomno┼╝ony przez 100%. Analizuj─ůc wykres, widzimy trend wzrostowy warto┼Ťci ROAS. Oczywi┼Ťcie, istniej─ů miesi─ůce lepsze i gorsze sprzeda┼╝owo, lecz ┼Ťrednio trend utrzymuje si─Ö w tendencji wzrostowej. ┼Üredni ROAS przez ca┼éy cykl wsp├│┼épracy wynosi 888%. Oznacza to, ┼╝e jedna zainwestowana z┼éot├│wka w kampani─Ö Google Ads ┼Ťrednio generuje 8,88 z┼é przychodu. W najlepszym miesi─ůcu ROAS konta osi─ůgn─ů┼é warto┼Ť─ç 1639% – przychody by┼éy ponad 16 razy wi─Öksze ni┼╝ poniesione koszty na t─Ö kampani─Ö.

Head of Ads

Piotr Bortkiewicz