SCROLL

Zachęcamy do zapoznania się ze słownikiem pojęć na pierwszej stronie raportu, który objaśnia najważniejsze skróty oraz terminy, które mogą być niezrozumiałe.

Druga strona raportu przedstawia najważniejsze wyniki, które osiągnęła kampania w danym miesiącu.

Koszt kampanii – łączny budżet reklamowy w danym miesiącu

Średni koszt za kliknięcie – średni koszt jednego kliknięcia użytkownika w reklamę

Koszt pojedynczej konwersji –  średni koszt doprowadzenia do uzyskania jednej konwersji

Wyświetlenia – ilość wyświetleń reklam w wynikach wyszukiwania, czyli ile razy użytkownicy mogli ją zobaczyć

Kliknięcia – ilość kliknięć w reklamę

CTR (Click-Through Rate) – wskaźnik klikalności, czyli procentowa wartość kliknięć w stosunku do wyświetleń reklamy

Ilość konwersji – dla sklepu internetowego główną konwersją jest zakup, czyli jest to liczba zamówień pochodząca z reklam

Przychody – wartość zamówień, które zostały dokonane dzięki zobaczeniu reklamy

ROAS – zwrot z inwestycji, czyli stosunek przychodów z reklam do ich kosztu

Na trzeciej stronie możemy zobaczyć ruch użytkowników pod kątem pory dnia. Na wykresie widać, w jakich godzinach użytkownicy najczęściej klikają w nasze reklamy.

Ranking najskuteczniejszych słów kluczowych dotyczy tylko kampanii tekstowych; znajdują się w nim słowa kluczowe, które są ustawione w kampanii tekstowej. Nie znajdą w nim Państwo słów wyszukiwanych w kampaniach produktowych. Jeżeli w rankingu nie widnieje żadna fraza, oznacza to, że działamy tylko na kampaniach produktowych.

Ranking najczęściej odwiedzanych podstron to podstrony, po których najczęściej poruszają się użytkownicy wchodząc na Państwa stronę po kliknięciu w reklamę. Można więc zauważyć, które podstrony są dla nich najbardziej interesujące.

Na stronie czwartej znajdują się dwa wykresy: pierwszy przedstawia ilość kliknięć w ciągu miesiąca. Na drugim wykresie przedstawiono wysokość kosztów i przychodów. Można więc przeanalizować, ile wynosił koszt kampanii oraz przychody z zakupów w poszczególnych dniach miesiąca. 

Przechodząc na piątą stronę raportu zauważyć można sekcję Lokalizacje. Mapa przedstawia z jakich miast lub województw pochodzi najwięcej sesji, czyli wejść na stronę poprzez reklamy. 

Kolejna sekcja to Urządzenia. Wykres kołowy przedstawia, z jakich urządzeń korzystają użytkownicy odwiedzający Państwa stronę internetową. Ostatni wykres to Przychody z produktów. Wykres ten jest bardzo istotny, ponieważ ukazuje, które przedmioty sprzedawały się najczęściej oraz wartość przychodów z tych produktów (od najwyższej). Oznacza to, że na samej górze znajduje się produkt, który wygenerował w tym miesiącu największy przychód pochodzący z reklam w sklepie. 

Powyżej Lokalizacji i Urządzeń znajduje się także przycisk ze strzałką “Kampanie”. Po kliknięciu w przycisk rozwija się lista działających na Państwa koncie kampanii. Domyślnie zaznaczone są wszystkie kampanie, jednak jeżeli są Państwo zainteresowani w prześledzeniu wyników wyłącznie z jednego typu kampanii, można zaznaczyć dowolne kampanie.

Na ostatniej – szóstej stronie, znajdą Państwo raport kliknięć. Przedstawia on, w które produkty najczęściej klikano. Raport ten można zestawić z przychodami z produktów i sprawdzić, czy produkt, w który użytkownicy najczęściej klikają, również najczęsciej się sprzedaje.