SCROLL

Artykuły sponsorowane

Artykuł sponsorowanytym różni się od zwykłego artykułu, opublikowanego w danym portalu,
że nie pochodzi od redaktora i trzeba za niego zapłacić.

Merytorycznie nie powinien odbiegać od innych treści tam obecnych, a nawet stać na wyższym poziomie, skoro piszą go fachowcy w danej dziedzinie.

Artykuły sponsorowane pozwalają dotrzeć z treściami firmowymi do każdego czytelnika danej witryny, który inaczej, pewnie nie dowiedziałby się o działalności danego podmiotu. Większość artykułów sponsorowanych ma na celu promowanie marki wśród czytelników internetowych.

Artykuły sponsorowane stanowią skuteczne narzędzie marketingowe. Dają dobry efekt promocyjny dla biznesu w Internecie. Na krótką metę to pozyskanie klienta, na dłuższą budowanie wizerunku, świadomości marki i wzrost widoczności w Google.

Artykuły sponsorowane są źródłem bezpośredniego ruchu na stronie dziękilinkowi lub linkom, umieszczonym w samym tekście lub pod nim. Po przeczytaniu takiego artykułu osoba zainteresowana tematem może odwiedzić Twoją stronę, aby poznać szczegóły oferty.

Im więcej jest czytelników danego bloga czy portalu, tym więcej osób zapozna się z treściami sponsorowanymi. Oczywiście inna będzie jakość tego ruchu z dużego, branżowego portalu a inna
z małej, niszowej strony.

Artykuł sponsorowany może znacząco wpłynąć na ocenę Twojej firmy. Dobrze jest postarać się
o publikację artykułów w kilku portalach branżowych. Klienci na pewno dostrzegą Twoją ofertę, jeżeli umieścisz profesjonalne treści na stronach, które lubią i cenią.

Sameartykuły powinny być interesujące i stać na wysokim poziomie merytorycznym.

To nie wszystkie korzyści, jakie płyną z publikacji artykułów sponsorowanych. Treści te mogą również zwiększać ruch organiczny. Wartościowe linki z artykułów sponsorowanych opublikowanych w zaufanych serwisach mogą podnieść pozycję podlinkowanej podstrony. Jest to bardzo często jeden z elementów strategii link buildingu.

Artykuł sponsorowany powinien:

  • przyciągać uwagę użytkownika,
  • wzbudzać jego zainteresowanie,
  • sprawiać, że klient zacznie pożądać nasz produkt czy usługę,
  • kończyć się CTA, czyli konkretnym i zrozumiałym wezwaniem do działania.

Artykuły sponsorowane publikujemy, żeby zwiększyć:

  • ruch organiczny na stronie,
  • świadomość marki, produktu, czy usługi,
  • poziom sprzedaży,
  • widoczność w Google.

Cena artykułu sponsorowanego waha się od kilkudziesięciu do nawet kilkunastu tysięcy złotych!
Im większy, bardziej popularny portal, tym cena publikacji na jego łamach będzie wyższa. Jednak już za cenę kilkuset złotych można osiągnąć zadowalające efekty.

Tylko 16% osób czyta strony internetowe słowo w słowo. Większość to tzw. skanerzy, którzy zwracają uwagę na chwytliwe nagłówki, jasno komunikujące sens danego artykułu. Dlatego pisz możliwie prostym językiem, skierowanym do szerokiego grona odbiorców, pamiętając o nadrzędnym celu, jakim powinno być zwiększenie widoczności Twojej strony w Google.