SCROLL

Artykuły sponsorowane

Artykuł sponsorowany tym różni się od zwykłego artykułu, opublikowanego w danym portalu, że nie pochodzi od redaktora i trzeba za niego zapłacić. Merytorycznie nie powinien odbiegać od innych treści tam obecnych, a nawet stać na wyższym poziomie, skoro piszą go fachowcy w danej dziedzinie.

Artykuły sponsorowane pozwalają dotrzeć z treściami firmowymi do każdego czytelnika danej witryny, który inaczej, pewnie nie dowiedziałby się o działalności danego podmiotu. Większość artykułów sponsorowanych ma na celu promowanie marki wśród czytelników internetowych.

Artykuły sponsorowane źródłem ruchu organicznego

Dają dobry efekt promocyjny dla biznesu w Internecie. Na krótką metę to pozyskanie klienta, na dłuższą budowanie wizerunku, świadomości marki i wzrost widoczności w Google.

Artykuły sponsorowane są źródłem bezpośredniego ruchu na stronie dzięki linkowi lub linkom, umieszczonym w samym tekście lub pod nim. Po przeczytaniu takiego artykułu osoba zainteresowana tematem prawdopodobnie odwiedzi Twoją stronę, aby poznać szczegóły oferty.

Im więcej jest czytelników danego bloga czy portalu, tym więcej osób zapozna się z treściami sponsorowanymi. Oczywiście inna będzie jakość tego ruchu z dużego, branżowego portalu a inna
z małej, niszowej strony.

Artykuł sponsorowany a ocena Twojej firmy

Dobrze jest postarać się o publikację artykułów w kilku portalach branżowych. Klienci na pewno dostrzegą Twoją ofertę, jeżeli umieścisz profesjonalne treści na stronach, które lubią i cenią.

Same artykuły powinny być interesujące i stać na wysokim poziomie merytorycznym.

To nie wszystkie korzyści, jakie płyną z publikacji artykułów sponsorowanych. Treści te mogą również zwiększać ruch organiczny. Wartościowe linki z artykułów sponsorowanych są wręcz niezbędne przy optymalizacji witryn pod wyszukiwarki internetowe. Fachowo nazywamy to strategią link buildingu.

Publikując artykuły w portalach zoptymalizowanych pod kątem SEO, można też podnieść pozycje używanych fraz i słów kluczowych. Sprawdza się to zwłaszcza w przypadku fraz popularnych, na które jest duża konkurencja w sieci.

Dobra strona, czyli jaka?

  • Strona o odpowiedniej strukturze podstron, poświęconych konkretnym tematom.
  • Zawierająca pełną ofertę firmy, opisaną pod kątem wymagań Google.
  • Zawierająca blog, pozyskujący ruch z zapytań o charakterze poradnikowym.
  • Dobrze skonfigurowana pod kątem technicznym, przede wszystkim nie za wolna!
Artykuł sponsorowany powinien:
  • przyciągać uwagę użytkownika,
  • wzbudzać jego zainteresowanie,
  • sprawiać, że klient zacznie pożądać nasz produkt czy usługę,
  • kończyć się CTA, czyli konkretnym i zrozumiałym wezwaniem do działania.

Artykuły sponsorowane publikujemy, żeby zwiększyć:

  • ruch organiczny na stronie,
  • świadomość marki, produktu, czy usługi,
  • poziom sprzedaży,
  • widoczność w Google.

Cena artykułu sponsorowanego waha się od kilkudziesięciu do nawet kilkunastu tysięcy złotych!
Im większy, bardziej popularny portal, tym cena publikacji na jego łamach będzie wyższa. Jednak już za cenę kilkuset złotych można osiągnąć zadowalające efekty.

Tylko 16% osób czyta strony internetowe słowo w słowo. Większość to tzw. skanerzy, którzy zwracają uwagę na chwytliwe nagłówki, jasno komunikujące sens danego artykułu. Dlatego pisz możliwie prostym językiem, skierowanym do szerokiego grona odbiorców, pamiętając o nadrzędnym celu, jakim powinno być zwiększenie widoczności Twojej strony w Google.