SCROLL

Artyku艂y sponsorowane

Artyku艂 sponsorowany tym r贸偶ni si臋 od zwyk艂ego artyku艂u, opublikowanego w danym portalu, 偶e nie pochodzi od redaktora i trzeba za niego zap艂aci膰. Merytorycznie nie powinien odbiega膰 od innych tre艣ci tam obecnych, a nawet sta膰 na wy偶szym poziomie, skoro pisz膮 go fachowcy w danej dziedzinie.

Artyku艂y sponsorowane pozwalaj膮 dotrze膰 z tre艣ciami firmowymi do ka偶dego czytelnika danej witryny, kt贸ry inaczej, pewnie nie dowiedzia艂by si臋 o dzia艂alno艣ci danego podmiotu. Wi臋kszo艣膰 artyku艂贸w sponsorowanych ma na celu promowanie marki w艣r贸d czytelnik贸w internetowych.

Artyku艂y sponsorowane 藕r贸d艂em ruchu organicznego

Daj膮 dobry efekt promocyjny dla biznesu w Internecie. Na kr贸tk膮 met臋 to pozyskanie klienta, na d艂u偶sz膮 budowanie wizerunku, 艣wiadomo艣ci marki i wzrost widoczno艣ci w Google.

Artyku艂y sponsorowane s膮 藕r贸d艂em bezpo艣redniego ruchu na stronie dzi臋ki linkowi lub linkom, umieszczonym w samym tek艣cie lub pod nim. Po przeczytaniu takiego artyku艂u osoba zainteresowana tematem prawdopodobnie odwiedzi Twoj膮 stron臋, aby pozna膰 szczeg贸艂y oferty.

Im wi臋cej jest czytelnik贸w danego bloga czy portalu, tym wi臋cej os贸b zapozna si臋 z tre艣ciami sponsorowanymi. Oczywi艣cie inna b臋dzie jako艣膰 tego ruchu z du偶ego, bran偶owego portalu a inna
z ma艂ej, niszowej strony.

Artyku艂 sponsorowany a ocena Twojej firmy

Dobrze jest postara膰 si臋 o publikacj臋 artyku艂贸w w kilku portalach bran偶owych. Klienci na pewno dostrzeg膮 Twoj膮 ofert臋, je偶eli umie艣cisz profesjonalne tre艣ci na stronach, kt贸re lubi膮 i ceni膮.

Same artyku艂y powinny by膰 interesuj膮ce i sta膰 na wysokim poziomie merytorycznym.

To nie wszystkie korzy艣ci, jakie p艂yn膮 z publikacji artyku艂贸w sponsorowanych. Tre艣ci te mog膮 r贸wnie偶 zwi臋ksza膰 ruch organiczny. Warto艣ciowe linki z artyku艂贸w sponsorowanych s膮 wr臋cz niezb臋dne przy optymalizacji witryn pod wyszukiwarki internetowe. Fachowo nazywamy to strategi膮 link buildingu.

Publikuj膮c artyku艂y w portalach zoptymalizowanych pod k膮tem SEO, mo偶na te偶 podnie艣膰 pozycje u偶ywanych fraz i s艂贸w kluczowych. Sprawdza si臋 to zw艂aszcza w przypadku fraz popularnych, na kt贸re jest du偶a konkurencja w sieci.

Dobra strona, czyli jaka?

  • Strona o odpowiedniej strukturze podstron, po艣wi臋conych konkretnym tematom.
  • Zawieraj膮ca pe艂n膮 ofert臋 firmy, opisan膮 pod k膮tem wymaga艅 Google.
  • Zawieraj膮ca blog, pozyskuj膮cy ruch z zapyta艅 o charakterze poradnikowym.
  • Dobrze skonfigurowana pod k膮tem technicznym, przede wszystkim nie za wolna!
Artyku艂 sponsorowany powinien:
  • przyci膮ga膰 uwag臋 u偶ytkownika,
  • wzbudza膰 jego zainteresowanie,
  • sprawia膰, 偶e klient zacznie po偶膮da膰 nasz produkt czy us艂ug臋,
  • ko艅czy膰 si臋 CTA, czyli konkretnym i zrozumia艂ym wezwaniem do dzia艂ania.

Artyku艂y sponsorowane publikujemy, 偶eby zwi臋kszy膰:

  • ruch organiczny na stronie,
  • 艣wiadomo艣膰 marki, produktu, czy us艂ugi,
  • poziom sprzeda偶y,
  • widoczno艣膰 w Google.

Cena artyku艂u sponsorowanego waha si臋 od kilkudziesi臋ciu do nawet kilkunastu tysi臋cy z艂otych!
Im wi臋kszy, bardziej popularny portal, tym cena publikacji na jego 艂amach b臋dzie wy偶sza. Jednak ju偶 za cen臋 kilkuset z艂otych mo偶na osi膮gn膮膰 zadowalaj膮ce efekty.

Tylko 16% os贸b czyta strony internetowe s艂owo w s艂owo. Wi臋kszo艣膰 to tzw. skanerzy, kt贸rzy zwracaj膮 uwag臋 na chwytliwe nag艂贸wki, jasno komunikuj膮ce sens danego artyku艂u. Dlatego pisz mo偶liwie prostym j臋zykiem, skierowanym do szerokiego grona odbiorc贸w, pami臋taj膮c o nadrz臋dnym celu, jakim powinno by膰 zwi臋kszenie widoczno艣ci Twojej strony w Google.