Black Hat SEO – co to jest? Dlaczego nie warto go stosować?
Black hat SEO. Termin ten brzmi dość tajemniczo, ale jest ważny przy działaniach z zakresu pozycjonowania. Czym jest black hat SEO i czemu nie warto go stosować? O tym poniżej.
Black hat SEO – definicja i przykłady
Pod pojęciem black hat SEO kryją się niedozwolone praktyki stosowane przez webmasterów i programistów podczas pozycjonowania strony internetowej.
Jednym z przykładów black hat SEO jest stosowanie treści bogatych w słowa kluczowe w tym samym kolorze co tło. Takie teksty są niewidoczne dla użytkowników odwiedzających stronę, ale rozpoznawalne przez roboty Google.
Kolejną niedozwoloną praktyką jest kopiowanie treści z innych wartościowych stron. Jest to metoda dosyć ryzykowna, ponieważ Google posiada swój algorytm Panda, który wyłapuje takie zduplikowane treści. Ponadto od 2011r. promowane są unikatowe i oryginalne teksty.
Są to przykłady związane z optymalizacją stron on-site, jednak niedozwolone praktyki stosowane są także przy witrynach off-site. Do takich praktyk należy nienaturalne pozyskiwanie dużej ilości linków oraz spamowanie słowami kluczowymi na podstronach. Więcej nie zawsze znaczy lepiej i tak właśnie jest w tym przypadku.
Czemu nie warto stosować Black Hat SEO?
Używanie black hat SEO najczęściej będzie miał efekt odwrotny od oczekiwanego. Niestosowanie się do szeregu wytycznych wyszukiwarki Google może zakończyć się nawet całkowitym usunięciem strony z wyników wyszukiwania. Jest to istotna informacja dla osób, które starają się samodzielnie pozycjonować swoją stronę internetową. Początkowo stosowanie black hat SEO może wydawać się nam skuteczne. Ale do czasu. Prędzej czy później algorytmy wyłapią niedozwolone metody pozycjonowania. Wtedy w najlepszym wypadku na stronę zostaną nałożone kary w postaci filtrów, a w najgorszym przestanie ona być widoczna w wyszukiwarce! Pozbycie się później tych kar jest niezwykle trudne.
Podsumowując, stosowanie black hat SEO jest „grą nie wartą świeczki”. Ryzyko wyłapania nieuczciwości względem wyszukiwarki przez roboty Google jest bardzo duże. Zdecydowanie lepiej jest pozycjonować swoją stronę zgodnie z wytycznymi Google. Dzięki temu będziesz pewny, że nie narazisz się na żadne kary.