Facebook Ads – podstawowe informacje
Jednym z rodzajów marketingu internetowego są reklamy na serwisach społecznościowych. Ze względu na ogromną liczbę osób codziennie odwiedzających najpopularniejsze portale, ta forma reklamy stała się jedną z najbardziej efektywnych. W tym wpisie opowiemy o jednej z nich – Facebook Ads.
Facebook Ads jest to system reklamowy, na którym można tworzyć i kierować płatne kampanie reklamowe umiejscowione nie tylko na Facebooku, ale także na Instagramie. Umożliwia on dotarcie z reklamą do wybranej grupy odbiorczej. Zarówno do nowych klientów, ale również do stałych, budując dalej świadomość marki.
Aby stworzyć własną kampanię reklamową należy wykonać kilka zadań. Na samym początku określić jej cel, np. czy ma to być reklama budująca rozpoznawalność marki czy może zwiększająca konwersje. W następnym etapie przechodzi się do zestawu reklam. W tym miejscu trzeba określić grupę odbiorczą, budżet, czas i lokalizację wyświetlania. Dopiero po wykonaniu tych kroków można stworzyć samą treść oraz wybrać format reklamy. Wielce pomocnym narzędziem w tworzeniu kampanii będzie menedżer reklam, w którym również można na bieżąco analizować skuteczność reklam i w razie potrzeby wprowadzać poprawki.
A jak działają reklamy na Facebooku i Instagramie? Po wyborze odpowiedniej grupy docelowej i skierowaniu do niej reklamy, system wstawia posty sponsorowane między inne treści i wyświetla je dla osób spełniających określone parametry. Może to być wiek, płeć, lokalizacja, zainteresowania itp.
Korzyści korzystania z Facebook Ads:
- Ogromna baza potencjalnych klientów
- Szerokie możliwości ustalania grupy docelowej
- Łatwe zarządzaniem budżetem na reklamę
- Oprócz korzyści sprzedażowych także wizerunkowe
- Możliwość w każdej chwili sprawdzania efektywności kampanii
- Generowanie dodatkowego ruchu na stronę
- Tworzenie różnych form reklam
Media społecznościowe w dalszym ciągu cieszą się popularnością i przyciągają do siebie kolejnych nowych użytkowników. Baza potencjalnych klientów występujących na Facebooku i Instagramie jest ogromna, a co więcej zróżnicowana. Korzystają z nich zarówno mężczyźni, jak i kobiety, osoby młode oraz starsze wiekiem. To sprawia, że reklamowanie swoich usług lub produktów za pomocą Facebook Ads, może być najlepszą drogą do budowania wizerunku marki i rozwijania swojego biznesu.