SCROLL

Jak dobra膰 s艂owa kluczowe pod SEO?

Podstaw膮 efektywnego SEO jest dobrze przeprowadzona analiza s艂贸w kluczowych. Jednorazowy wysi艂ek zwi膮zany z wyszukaniem odpowiednich fraz warto podj膮膰, poniewa偶 z efekt贸w tej analizy korzysta艂o si臋 b臋dzie wielokrotnie. Dob贸r trafnych fraz kluczowych chroni przed brakiem po偶膮danych wynik贸w, utrat膮 czasu i pieni臋dzy.

Pragn膮c skutecznie u偶ywa膰 s艂贸w kluczowych, kt贸re wypromuj膮 firm臋, nale偶y rozr贸偶nia膰 ich podstawowe rodzaje. Ka偶dy rodzaj s艂贸w kluczowych pe艂ni inn膮 funkcj臋. W zale偶no艣ci od tego, co klient wpisze w wyszukiwark臋, otrzyma r贸偶ne informacje. To dlatego planowanie s艂贸w kluczowych jest takie wa偶ne.

Frazy jedno- dwuwyrazowe

To wyra偶enia og贸lnie opisuj膮ce dany temat.

Nie wiemy, czego szuka艂a osoba, wpisuj膮ca takie s艂owo w wyszukiwark臋, jakie mia艂a intencje. Frazy og贸lne s膮 najcz臋艣ciej wyszukiwane, jednak stopie艅 og贸lno艣ci nie pozwala na precyzyjn膮 diagnoz臋.

Przyk艂ad takiej frazy: sp贸dnice. Kto艣, kto wpisuje takie s艂owo w wyszukiwark臋, nie szuka raczej niczego konkretnego. Wi臋kszo艣膰 wpisuj膮cych takie zapytanie w Google szuka inspiracji, czy fotografii niekonkretnego produktu. Ci, kt贸rzy my艣l膮 o zakupie 鈥瀞p贸dnicy鈥, zdecyduj膮 si臋 raczej na d艂u偶sz膮 fraz臋.

Frazy z d艂ugiego ogona

Sk艂adaj膮 si臋 najcz臋艣ciej z kilku wyraz贸w. To pozwala ju偶 na zdefiniowanie intencji osoby wyszukuj膮cej. Frazy typu longtail, zwi膮zane z jednym tematem cechuj膮 si臋 du偶膮 liczb膮 zapyta艅, wi臋ksz膮 nawet ni偶 ilo艣膰 wyszuka艅 s艂贸w og贸lnych.

Warto postara膰 si臋 o ruch organiczny, stosuj膮c frazy z d艂ugiego ogona. Nawet je艣li og贸lna fraza opisuj膮ca dan膮 dzia艂alno艣膰 ma tylko 6000 wy艣wietle艅 na miesi膮c, suma 50 fraz 鈥瀌艂ugoogonowych鈥, przyniesie a偶 10 000 wy艣wietle艅! Frazy longtailowe opisuj膮 precyzyjnie to, czego szukaj膮 klienci, co w ko艅cowym efekcie podnosi poziom sprzeda偶y!

Przyk艂ady fraz z d艂ugiego ogona:
  • adwokat kielce sprawy karne,
  • adwokat kielce prawo pracy,
  • adwokat kielce sprawy rozwodowe,
  • adwokat kielce rozw贸d z orzeczeniem o winie.
Frazy z nazw膮 firmy lub mark膮 produktu

Odr臋bnym rodzajem fraz longtailowych s膮 te, w kt贸rych tre艣ci pojawia si臋 dodatkowo nazwa firmy, producenta czy produktu. Wpisanie takiego s艂owa kluczowego sugeruje od razu, jaka firma interesuje internaut臋. Przyk艂adowo:

  • buty adidas,
  • buty adidas czarne,
  • buty sportowe e-obuwie.

Sklep, oferuj膮cy np. buty r贸偶nych producent贸w, nie mo偶e 鈥瀦apomnie膰鈥 o optymalizacji swojej strony pod takie frazy.

Frazy zawieraj膮ce nazw臋 miasta

Kolejnym gatunkiem fraz s膮te zawieraj膮ce s艂owa wraz z nazw膮 miasta, np. 鈥濺adca prawny Kielce鈥. Dobieramy je dla biznes贸w lokalnych i tak te偶 nazywamy: frazami lokalnymi.

Frazy zwieraj膮ce konkretne pytania

Konkretne problemy lub pytania opisuje jeszcze inny rodzaj fraz. Kiedy u偶ytkownik szuka konkretnych informacji, warto mu je dostarczy膰, wraz ze swoimi produktami czy us艂ugami. W ten spos贸b mo偶na uzyska膰 zainteresowanie ofert膮 w艣r贸d os贸b, kt贸re nawet jej nie szuka艂y!

Frazy sezonowe

Niekt贸re z fraz mo偶na nazwa膰 sezonowymi, poniewa偶 zapytania na nie pojawiaj膮 si臋 tylko o okre艣lonych porach roku, np. w czasie 艣wi膮t. Warto rozpisa膰 sobie wszystkie s艂owa, kt贸rych mog膮 u偶ywa膰 potencjalni klienci. R贸wnie偶 w b艂臋dnym zapisie, poniewa偶 ludzie notorycznie myl膮 si臋, wpisuj膮c r贸偶ne s艂owa w wyszukiwark臋.

W艂a艣ciwy dob贸r fraz kluczowych to kwestia numer jeden, je艣li chodzi o zdobywanie wysokich pozycji w Google. Precyzyjnie dobrane s艂owa, u艂o偶one w odpowiedni膮 struktur臋 to solidna podstawa strategii SEO, dzi臋ki kt贸rej znacz膮co zwi臋kszy si臋 obecno艣膰 Firmy w sieci.