SCROLL

Jak dobrać słowa kluczowe pod SEO?

Podstawą efektywnego SEO jest dobrze przeprowadzona analiza słów kluczowych. Warto podjąć wysiłek związany z wyszukaniem odpowiednich fraz, ponieważ z efektów tej analizy korzystało się będzie wielokrotnie.

Dobór trafnych fraz kluczowych chroni przed brakiem pożądanych wyników, utratą czasu i pieniędzy.

Pragnąc skutecznie używać słów kluczowych, które wypromują firmę, należy rozróżniać ich podstawowe rodzaje. Każdy rodzaj słów kluczowych pełni inną funkcję. W zależności od tego, co klient wpisze w wyszukiwarkę, otrzyma różne informacje. To dlatego planowanie słów kluczowych jest takie ważne.

Frazy kluczowe dla Twojego biznesu, jedno- lub dwuwyrazowe, ogólnie opisują dany temat.

Nie wiemy, czego szukała osoba, wpisująca takie słowo w wyszukiwarkę, jakie miała intencje. Frazy ogólne są najczęściej wyszukiwane, jednak stopień ogólności nie pozwala na precyzyjną diagnozę.

Przykład takiej frazy: spódnice. Ktoś, kto wpisuje takie słowo w wyszukiwarkę, nie szuka raczej niczego konkretnego. Większość wpisujących takie zapytanie w Google szuka inspiracji, czy fotografii niekonkretnego produktu. Ci, którzy myślą o zakupie „spódnicy”, zdecydują się raczej na dłuższą frazę.

Frazy z długiego ogona składają się z kilku wyrazów.

To pozwala już na zdefiniowanie intencji osoby wyszukującej. Frazy typu longtail, związane z jednym tematem cechują się dużą liczbą zapytań, większą nawet niż ilość wyszukań słowa ogólnego.

Warto postarać się o ruch organiczny, stosując frazy z długiego ogona. Nawet jeśli ogólna fraza opisująca daną działalność ma tylko 6000 wyświetleń na miesiąc, suma 50 fraz „długoogonowych”, przyniesie aż 10 000 wyświetleń! Frazy longtailowe opisują precyzyjnie to, czego szukają klienci, co w końcowym efekcie podnosi poziom sprzedaży!

Przykłady fraz z długiego ogona:

  • buty damskie na obcasie,
  • naprawa baterii w zegarku poznań,
  • lekkie buty do biegania cena,
  • adwokat kielce rozwód z orzeczeniem o winie.

Odrębnym rodzajem fraz są te, w których treści pojawia się dodatkowo nazwa firmy, producenta czy produktu. Wpisanie takiego słowa kluczowego sugeruje od razu, jaka firma interesuje internautę. Przykładowo:

  • buty adidas,
  • buty adidas czarne,
  • buty sportowe e-obuwie.

Sklep, oferujący np. buty różnych producentów, nie może „zapomnieć” o optymalizacji swojej strony pod takie frazy.

Kolejnym gatunkiem fraz sąte zawierające słowa wraz z nazwą miasta, np. „Radca prawny Kielce”. Dobieramy je dla biznesów lokalnych i tak też nazywamy: frazami lokalnymi.

Konkretne problemy lub pytania opisuje jeszcze inny rodzaj fraz. Kiedy użytkownik szuka konkretnych informacji, warto mu je dostarczyć, wraz ze swoimi produktami czy usługami. W ten sposób można uzyskać zainteresowanie ofertą wśród osób, które nawet jej nie szukały!

Niektóre z fraz można nazwać sezonowymi, ponieważ zapytania na nie pojawiają się tylko
o określonych porach roku, np. w czasie świąt. Warto rozpisać sobie wszystkie słowa, których mogą używać potencjalni klienci i opracować strategię przed szczytem wyszukań!

Właściwa selekcja fraz kluczowych to kwestia numer jeden, jeśli chodzi o zdobywanie wysokich pozycji w Google. Precyzyjnie dobrane słowa, ułożone w odpowiednią strukturę to solidna podstawa strategii SEO, dzięki której znacząco zwiększy się obecność Firmy w sieci.