SCROLL

Jak obniżyć współczynnik odrzuceń?

Wysoki współczynnik odrzuceń informuje, że osoby wchodzące na witrynę nie wykonują żadnych działań. Nie sprawdzają innych podstron oraz nie korzystają z linków wewnętrznych. Co jest tego przyczyną i jak można sobie poradzić z takim problemem?

Kiedy mamy do czynienia z wysokim współczynnikiem odrzuceń?

Jeśli osoba przeglądająca stronę nie wykonuje żadnych akcji, a następnie zamyka stronę, wpisuje inny adres, bądź przechodzi do innej strony poprzez link zewnętrzny, wlicza się do statystyk współczynnika odrzuceń. Takie dane informują nas, czy dana strona przykuła uwagę odbiorcy. Wysoki współczynnik może być alarmujący, ponieważ oznacza, że użytkownicy nie są zainteresowani naszą stroną. Oczywiście istnieją wyjątki od tej reguły, np. prowadzony blog.

Przyczyny wysokiego współczynnika odrzuceń

Przyczyn wysokiego współczynnika odrzuceń jest wiele, ale przyjrzymy się tym najczęstszym. Jednym z powodów jest zły dobór słów kluczowych. Strona zoptymalizowana na frazy z nią nie związane spowoduje opuszczenie jej przez osoby przeglądające. Po prostu nie znajdą na niej informacji, których szukają. Kolejną sprawą jest wygląd witryny. Strony nieestetyczne i mało przejrzyste mogą sprawić, że użytkownicy zrezygnują z dalszego ich przeglądania. Podobny wpływ będzie miała szybkość ładowania, a raczej jej brak. Wolno ładujące się strony www mogą zniecierpliwić osoby, które z tego powodu zrezygnują z pozostania na stronie. Na współczynnik odrzuceń ma wpływ także niedostosowanie witryny do urządzeń mobilnych.

Jak obniżyć współczynnik odrzuceń?

Najlepiej zweryfikować poprawność wszystkich elementów, o których wspomnieliśmy wyżej. Dokonać tego można za pomocą profesjonalnych narzędzi. Ponieważ czynności te nie są proste oraz bywają czasochłonne, najlepiej skontaktować się z agencjami zajmującymi się działaniami SEO/SEM. Natomiast samodzielnie możemy zadbać o wygląd i linki wewnętrzne, które skłonią osoby do przejrzenia innych podstron. Kolejnym ważnym aspektem jest umieszczenie na stronie przycisków CTA.

Podsumowanie

Niski współczynnik odrzuceń jest ważny z punktu widzenia budowania marki. Jeszcze większe znaczenie ma przy prowadzeniu sklepu internetowego, gdzie wysoki współczynnik mógłby być bardzo niepokojący. Poprawa współczynnika może trwać długo, dlatego warto skorzystać z usług firm się w tym specjalizujących.