SCROLL

Jak opisać produkty w sklepie internetowym?

W sklepach stacjonarnych klient ma możliwość dokładnie obejrzeć produkt, dotknąć i wypróbować go. W sklepach internetowych taką rolę zapoznania się z produktem odgrywają ich opisy. Dlatego tak ważne jest, aby były napisane w taki sposób, aby klient nie miał żadnych wątpliwości i zdecydował się na zakup. Jakie cechy muszą posiadać prawidłowe opisy i jak wpływają na SEO sklepu internetowego?

Prawidłowy opis produktu

Na pewno chcielibyśmy uniknąć sytuacji, gdy klient odsyła nam zakupioną rzecz, a w powodach wpisuje: „towar niezgodny z opisem”. Jeszcze gorzej, gdy takie opinie i negatywne oceny z tym związane trafiają do sieci. To pierwsza i najważniejsza rzecz – opis musi być zgodny z oferowanym produktem. Oprócz opisu zgodnego z prawdą warto zadbać o jego jakość. Nie wystarczy napisać parę mało znaczących zdań podających kilka suchych informacji. Zdecydowanie lepiej dokładnie opisać produkt zwracając jednocześnie uwagę na jego mocne strony oraz mieć na uwadze to do jakiej grupy docelowej piszemy. Należy przy tym jednak pamiętać, aby nie przesadzić, zbyt długi tekst może znużyć potencjalnego klienta.

Opis produktu a działania SEO

prócz tego, iż dane opisy muszą przykuwać uwagę potencjalnych klientów, to także muszą być przez nich łatwe do odnalezienia. W jaki sposób to zrobić? Należy zawrzeć w nich kluczowe słowa, które klienci wpisują w wyszukiwarkę. Odpowiednio wplecione frazy pozwalają na lepsze indeksowanie. Tytuły czy śródtytuły powinny zawierać najważniejsze informacje typu nazwa towaru, producent, model czy cechy charakterystyczne, z którego słynie dany produkt. Należy także zadbać o dobrej jakości zdjęcia i opinie innych kupujących.

Profesjonalny opis produktu to taki, który trafi do potencjalnych klientów i przekona ich do zakupu. Dlatego to właśnie takie ważne, aby zadbać o prawidłowy opis sprzedawanych towarów.