SCROLL

Jak poprawić pozycję strony w Google?

Używając metafory sportowej – pozycjonowanie nie jest dla sprinterów, lecz maratończyków – długodystansowców.

Właściciel nowej domeny, którego ambicją jest TOP10 musi nastawić się na, od kilku do nawet kilkunastu miesięcy walki o pozycję.

Od czego trzeba zacząć pozycjonowanie? Od właściwej struktury strony!

Częstym błędem jest prezentowanie całej oferty firmy w jednej zakładce, np. Nasza oferta czy po prostu Oferta. Każdy produkt posiadać musi swój własny URL. To pozwoli robotom Google’a wyświetlić ją w wynikach wyszukiwania na konkretne zapytania. Należy budować podstrony dedykowane poszczególnym rodzajom produktów, na przykład:

  • domena.pl/kosmetyki dla dzieci
  • domena.pl/kremy do opalania
  • domena.pl/preparaty na komary

Jeśli dodasz do tego oryginalne tytuły i meta description, zoptymalizujesz nagłówki i obrazy, znacznie zwiększysz szanse na zaistnienie w świadomości klientów.

Poświęć czas na optymalizację on-site. Zoptymalizuj stronę na wszystkie frazy kluczowe związane
z danym produktem.

Pisz w sposób przyjazny dla użytkownika. Teksty powinny być naturalne! „Upychanie” słów kluczowych w każdym zdaniu z myślą o robotach, z pewnością nie zda egzaminu.

Dokonaj podstawowej optymalizacji SEO:

  • używając tytułów i nagłówków w sposób naturalny,
  • tworząc obszerne opisy produktów za pomocą wybranych fraz,
  • umieszczając na stronie grafiki, opisane atrybutem ALT.

Warto zdać sobie sprawę z tego, że dla Googlebota adresy:

są różnymi stronami, na których występuje duplikacja. Dlatego trzeba trzymać się zasady, że jeden adres URL prowadzi do jednej podstrony z unikalną treścią.

Zadbaj o linkowanie wewnętrzne. Pokaż klientom odnośniki do innych produktów z tej samej kategorii. Przykładowo, sprzedając akcesoria samochodowe, powiąż ze sobą wszystkie kołpaki, które posiadasz w swojej ofercie.

Dobrym pomysłem, jest na pewno prowadzenie bloga firmowego. Warto okrasić je linkami do oferowanych produktów. Poprawi to znacząco pozycję wybranych fraz kluczowych w Google.

Równie ważne jest linkowanie zewnętrzne. Buduj dobre relacje z partnerami biznesowymi – powiążcie wzajemnie Wasze strony. Udzielaj się też na forach branżowych – służ radą i pomocą ekspercką, wspominając „mimochodem” o swoich produktach. Nawiąż współpracę z blogerami, których inni czytają i słuchają. Takie polecenie może być na wagę złota!

Unikaj „chodzenia na skróty”, takiego jak kupowanie pakietów linków. Choć ich cena jest niewysoka, zamiast pomóc swojej witrynie, możesz jeszcze jej zaszkodzić! W przypadku małych biznesów – dobrym pomysłem jest porozumienie się z lokalnymi portalami informacyjnymi. Zaglądają na nie ludzie
z okolicy, którzy w sposób naturalny, poprzez biskość zamieszkania mogą być zainteresowani tym,
co oferujesz.