Jak poprawić pozycję strony w Google?
Używając metafory sportowej – pozycjonowanie nie jest dla sprinterów, lecz maratończyków – długodystansowców.
Właściciel nowej domeny, którego ambicją jest TOP10 musi nastawić się na, od kilku do nawet kilkunastu miesięcy walki o pozycję.
Od czego trzeba zacząć pozycjonowanie? Od właściwej struktury strony!
Częstym błędem jest prezentowanie całej oferty firmy w jednej zakładce, np. Nasza oferta czy po prostu Oferta. Każdy produkt posiadać musi swój własny URL. To pozwoli robotom Google’a wyświetlić ją w wynikach wyszukiwania na konkretne zapytania. Należy budować podstrony dedykowane poszczególnym rodzajom produktów, na przykład:
- domena.pl/kosmetyki dla dzieci
- domena.pl/kremy do opalania
- domena.pl/preparaty na komary
Jeśli dodasz do tego oryginalne tytuły i meta description, zoptymalizujesz nagłówki i obrazy, znacznie zwiększysz szanse na zaistnienie w świadomości klientów.
Poświęć czas na optymalizację on-site.
Zoptymalizuj stronę na wszystkie frazy kluczowe związane z danym produktem.
Pisz w sposób przyjazny dla użytkownika. Teksty powinny być naturalne! „Upychanie” słów kluczowych w każdym zdaniu z myślą o robotach, z pewnością nie zda egzaminu.
Dokonaj podstawowej optymalizacji SEO:
- używając tytułów i nagłówków w sposób naturalny,
- tworząc obszerne opisy produktów za pomocą wybranych fraz,
- umieszczając na stronie grafiki, opisane atrybutem ALT.
Warto zdać sobie sprawę z tego, że dla Googlebota adresy:
- https://domena.pl
- https://www.domena.pl
- http://domena.pl
- http://www.domena.pl
- https://domena.pl?parametr=22
są różnymi stronami, na których występuje duplikacja. Dlatego trzeba trzymać się zasady, że jeden adres URL prowadzi do jednej podstrony z unikalną treścią.
Zadbaj o linkowanie wewnętrzne.
Pokaż klientom odnośniki do innych produktów z tej samej kategorii. Przykładowo, sprzedając akcesoria samochodowe, powiąż ze sobą wszystkie kołpaki, które posiadasz w swojej ofercie.
Dobrym pomysłem, jest na pewno prowadzenie bloga firmowego. Warto okrasić je linkami do oferowanych produktów. Poprawi to znacząco pozycję wybranych fraz kluczowych w Google.
Równie ważne jest linkowanie zewnętrzne.
Buduj dobre relacje z partnerami biznesowymi – powiążcie wzajemnie Wasze strony. Udzielaj się też na forach branżowych – służ radą i pomocą ekspercką, wspominając „mimochodem” o swoich produktach. Nawiąż współpracę z blogerami, których inni czytają i słuchają. Takie polecenie może być na wagę złota!
Unikaj „chodzenia na skróty”, takiego jak kupowanie pakietów linków. Choć ich cena jest niewysoka, zamiast pomóc swojej witrynie, możesz jeszcze jej zaszkodzić! W przypadku małych biznesów – dobrym pomysłem jest porozumienie się z lokalnymi portalami informacyjnymi. Zaglądają na nie ludzie z okolicy, którzy w sposób naturalny, poprzez bliskość zamieszkania mogą być zainteresowani tym, co oferujesz.