SCROLL

Jaki hosting pod SEO?

Rozpoczynając swoją przygodę z prowadzeniem własnej strony internetowej, jedną z pierwszych decyzji, którą musimy podjąć to wybór hostingu. Czy już na tym etapie powinniśmy brać pod uwagę działania SEO?

Czy wybór hostingu ma wpływ na pozycjonowanie? Odpowiedzi na te pytania oraz wymagania, które powinien spełniać nasz hosting znajdziemy w tym poście.

Czym jest hosting

Hosting to udostępnienie miejsca i zasobów na serwerze, a mówiąc prościej to nic innego jak przestrzeń dyskowa na komputerze połączonym stale do internetu. Zapewnia korzystanie z witryny internetowej i jej danych na okrągło, bez względu na porę dnia czy dzień. Istnieje kilka rodzajów hostingów m.in.:

  • Współdzielony
  • VPS
  • Dedykowany
  • Cloud server

To, na który się zdecydujemy zależy od naszych oczekiwań i wymagań względem niego.

Czy ma wpływ na pozycjonowanie

Mówiąc krótko nie. Przynajmniej nie ma wpływu bezpośredniego na widoczność naszej strony. Jednak zdarzają się pewne wyjątki, które będą miały znaczenie przy wynikach wyszukiwania. Pierwszą z nich jest szybkość. Może się zdarzyć tak, że na przykład, parametry hostingu www są niewystarczające, a to będzie spowalniało stronę. Chociaż tak naprawdę najczęściej chodzi tu o źle skonfigurowany silnik witryny www, a nie o samą szybkość hostingu. Drugim przypadkiem mogą być strony spamerskie lub dla osób dorosłych, które będą współdzielić serwer. Zatem przy wyborze hostingu powinniśmy wziąć pod uwagę kwestie, które pomogą nam dobrać odpowiedni hosting. Jakie?

Dobry hosting – czym powinien się charakteryzować

– Odporność na awarie. Jeśli np. witryna sklepu internetowego nie działa, trudno, aby w tym czasie były zyski. Oprócz strat finansowych narazimy się również na straty wizerunkowe. W tej kwestii warto zwrócić uwagę na wskaźnik SLA (Service Level Agreement), który pokaże przez jaki czas hosting działał prawidłowo. Wynik powyżej 99,95% powinien być zadowalający

– Szybkość. Nie ma co zaprzeczać, jeśli strona powoli się ładuje część użytkowników po prostu ją opuszcza. Każda strona potrzebuje inną ilość transferu, im większa witryna tym większy transfer będzie potrzebny.

– Wersja PHP i MySQL działająca na danym hostingu. Aktualnie powinny to być odpowiednio wersje 7.3 oraz 8.0 i wszystkie wyższe. Pozwoli to na przyszłe aktualizacje i działania SEO będą nadal skuteczne.

 – Support. Powinien być dostępny 24h na dobę, przecież nigdy nie wiemy kiedy przydarzy się błąd krytyczny.

– Kopie bezpieczeństwa. Hostingodawca musi być zobligowany do wykonywania ich regularnie. Po przywróceniu z awarii przecież chcielibyśmy, aby wszystko wróciło do tego co było przedtem.

 Na etapie wyboru hostingu dla naszej witryny powinniśmy wziąć pod uwagę powyższe kwestie. Mimo, iż hosting nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie to jednak warto skonsultować swój wybór ze specjalistą SEO, aby w przyszłości nasza strona nie sprawiała nam problemów.