Na czym polega copywriting sprzedażowy?
Pokrótce na sprzedawaniu za pomocą słów. To całokształt pisania, ukierunkowany na potrzeby
i oczekiwania klientów. Chcąc maksymalizować zyski i wzmacniać markę, musimy brać pod uwagę zdanie tych, do których się zwracamy. To truizm, ale i cel nadrzędny każdego „specjalisty ds. chwytliwych treści”.
Sprzedając tekstem, musimy wykazać się bardzo dobrą znajomością produktu lub usługi, zanalizować profil swoich klientów, poznać konkurencję, wykazać się, daleko idącą kreatywnością.
Sprzedaż tekstem jest kluczowa, ponieważ to, może niedoceniane słowa odgrywają w e-handlu kolosalne znaczenie. Trzeba o tym pamiętać, starając się wykorzystać je w kierunku uzyskania korzystniejszych rezultatów.
Wchodzimy tu w zagadnienia z obszaru psychologii sprzedaży. Neuromarketing pozwala poznać oczekiwania i preferencje klienta z jego perspektywy. Copywriting to nie sztuczne hasła reklamowe i autopromocja – to nie działa!
Tekst, który sprzedaje to tekst pisany językiem korzyści. Podkreślamy to, co jest z istotne
z punktu widzenia rozwiązania problemu, z którym klient przychodzi. Chcemy trafić w jego potrzeby, pisząc w sposób zrozumiały, jasny i prosty.
Pisząc, skupiamy się na funkcjonalności, opisujemy jego zalety, innowacyjne rozwiązania, ale przede wszystkim, co klient będzie miał z tego, że wybierze dany produkt.
Nadajemy artykułowi wygląd estetyczny i przejrzysty. Z nagłówkami, akapitami, wypunktowaniami, zawierającymi konkretne i pomocne informacje, odpowiadające na pytanie: dlaczego ten, a nie inny produkt konsument ma wybrać, kupić, zamówić.
Trudno przecenić rolę, znajdującego się na górze strony nagłówka H1. To on ma zaciekawić czytelnika i skłonić go do zapoznania się z resztą artykułu i ewentualnie do kliknięcia linku, prowadzący do produktu w sklepie.
Zwracamy się do klienta wyjaśniając mu w jaki sposób dany produkt lub usługa zmienią jego życie, jeśli zdecyduje się na zamówienie. Staramy się rozwiać wszelkie wątpliwości, które mogą pojawić się u osoby zainteresowanej zakupem danego produktu lub usługi.
Napisanie dobrych jakościowo treści wymaga zarówno czasu, jak i doświadczenia. Na wyniki przyjdzie nam zawsze trochę poczekać. Najbardziej skuteczne rozwiązania to te, na które musimy dopiero zapracować. Naprawdę warto!