SCROLL

Na czym polega copywriting sprzeda┼╝owy?

Pokr├│tce na sprzedawaniu za pomoc─ů s┼é├│w. To ca┼éokszta┼ét pisania, ukierunkowany na potrzeby
i oczekiwania klient├│w. Chc─ůc maksymalizowa─ç zyski i wzmacnia─ç mark─Ö, musimy bra─ç pod uwag─Ö zdanie tych, do kt├│rych si─Ö zwracamy. To truizm, ale i cel nadrz─Ödny ka┼╝dego ÔÇ×specjalisty ds. chwytliwych tre┼ŤciÔÇŁ.

Sprzedaj─ůc tekstem, musimy wykaza─ç si─Ö bardzo dobr─ů znajomo┼Ťci─ů produktu lub us┼éugi, zanalizowa─ç profil swoich klient├│w, pozna─ç konkurencj─Ö, wykaza─ç si─Ö, daleko id─ůc─ů kreatywno┼Ťci─ů.

Sprzeda┼╝ tekstem jest kluczowa, poniewa┼╝ to, mo┼╝e niedoceniane s┼éowa odgrywaj─ů w e-handlu kolosalne znaczenie. Trzeba o tym pami─Öta─ç, staraj─ůc si─Ö wykorzysta─ç je w kierunku uzyskania korzystniejszych rezultat├│w.

Wchodzimy tu w zagadnienia z obszaru psychologii sprzeda┼╝y. Neuromarketing pozwala pozna─ç oczekiwania i preferencje klienta z jego perspektywy. Copywriting to nie sztuczne has┼éa reklamowe i autopromocja ÔÇô to nie dzia┼éa!

Tekst, kt├│ry sprzedaje to tekst pisany j─Özykiem korzy┼Ťci. Podkre┼Ťlamy to, co jest z istotne
z punktu widzenia rozwi─ůzania problemu, z kt├│rym klient przychodzi. Chcemy trafi─ç w jego potrzeby, pisz─ůc w spos├│b zrozumia┼éy, jasny i prosty.

Pisz─ůc, skupiamy si─Ö na funkcjonalno┼Ťci, opisujemy jego zalety, innowacyjne rozwi─ůzania, ale przede wszystkim, co klient b─Ödzie mia┼é z tego, ┼╝e wybierze dany produkt.

Nadajemy artyku┼éowi wygl─ůd estetyczny i przejrzysty. Z nag┼é├│wkami, akapitami, wypunktowaniami, zawieraj─ůcymi konkretne i pomocne informacje, odpowiadaj─ůce na pytanie: dlaczego ten, a nie inny produkt konsument ma wybra─ç, kupi─ç, zam├│wi─ç.

Trudno przeceni─ç rol─Ö, znajduj─ůcego si─Ö na g├│rze strony nag┼é├│wka H1. To on ma zaciekawi─ç czytelnika i sk┼éoni─ç go do zapoznania si─Ö z reszt─ů artyku┼éu i ewentualnie do klikni─Öcia linku, prowadz─ůcy do produktu w sklepie.

Zwracamy si─Ö do klienta wyja┼Ťniaj─ůc mu w jaki spos├│b dany produkt lub us┼éuga zmieni─ů jego ┼╝ycie, je┼Ťli zdecyduje si─Ö na zam├│wienie. Staramy si─Ö rozwia─ç wszelkie w─ůtpliwo┼Ťci, kt├│re mog─ů pojawi─ç si─Ö u osoby zainteresowanej zakupem danego produktu lub us┼éugi.

Napisanie dobrych jako┼Ťciowo tre┼Ťci wymaga zar├│wno czasu, jak i do┼Ťwiadczenia. Na wyniki przyjdzie nam zawsze troch─Ö poczeka─ç. Najbardziej skuteczne rozwi─ůzania to te, na kt├│re musimy dopiero zapracowa─ç. Naprawd─Ö warto!