SCROLL

Profesjonalna promocja Twojej strony www

Nie wystarczy zaprojektować estetycznej i funkcjonalnej strony firmowej. Bez pozycjonowania, czyli szeregu prac, podejmowanych w celu znalezienia się w wynikach organicznych wyszukiwania w Google, nie może być mowy o sukcesie komercyjnym przedsięwzięcia, czyli o pozyskaniu nowych klientów.

Oczywisty jest fakt, że każda firma dąży do rozwoju. Rozwój biznesu w sieci jest wprost niemożliwy bez działań z zakresu SEO, a także i SEM, czyli bez marketingu w wyszukiwarkach. Dopiero gdy dodamy do siebie te dwa elementy i postaramy się o dobre pozycje, zarówno w wynikach organicznych, jak
i nieorganicznych wyszukiwania, możemy myśleć o sukcesie naszego e-commerce.

Zasadniczy CEL, jakim jest promocja strony i pozyskanie klientów, możemy rozbić na kilka mniejszych.

  1. Pozyskanie ruchu na stronie.

Dokonujemy tego poprzez pozycjonowanie, reklamy Google Ads, social media marketing, content marketing, e-mail marketing, video marketing. Ten ostatni sposób, ciągle jest jeszcze w Polsce niszowy. Może dlatego, że wykorzystanie YouTube’a do promocji nie jest wcale łatwe. Liczy się wysoka jakość, najlepsze wykonanie, interesująca treść. Dla rozpoczynających swoją przygodę z tym portalem to
z pewnością będzie duże wyzwanie.

  • Zwiększenie widoczności strony.

W jaki sposób? W pierwszej kolejności trzeba wykonać audyt strony, czyli:

  • sprawdzić poprawność budowy strony,
  • zbadać użyteczność serwisu,
  • ocenić skuteczność treści na niej zawartych,
  • ocenić poprawność dostosowania witryny do urządzeń przenośnych.

Po drugie link building, czyli odnośniki zdobywane:

  • w blogach branżowych,
  • na forach internetowych,
  • w serwisach zaufanych partnerów reklamowych,
  • w portalach newsowych.

Po trzecie wartościowa treść, czyli nie tylko ciekawe artykuły, ale również materiały video, infografiki, e-booki, raporty, poradniki, ciekawostki oraz inne publikacje.

Po czwarte wzmocnienie marki strony. W jaki sposób?

  • Poprzez skuteczną reklamę, nieograniczającą się do jednego kanału komunikacji.
  • Stawiając na oryginalność. Znajdź jeden element, który Cię wyróżnia i na nim zbuduj swój wizerunek!
  • Otwarcie się na klientów, wychodzenie im naprzeciw, słuchanie ich! Przedsiębiorcy, którzy tego nie robią, nie mają szans na rynku, gdzie każdy walczy zażarcie o swoją pozycję.
  • Poprzez współpracę i nawiązywanie nowych znajomości. Zaprzyjaźnij się z innymi markami i poszukaj wsparcia u bardziej doświadczonych przedsiębiorców.
  • Zwiększenie konwersji na stronie.

Jak można ją uzyskać? Na przykład, dzięki dobremu projektowi graficznemu, czy skupieniu się na tych kanałach, na których Ci naprawdę zależy (formularz kontaktowy). Z pewnością nie zaszkodzą:

  • sprytne nagłówki reklamowe,
  • duża prędkość w ładowaniu się strony,
  • obowiązkowy call to action na końcu każdego wpisu.

Stwórz koniecznie dobrą prezentację wideo. Potrafi ona podbić wskaźnik konwersji nawet
o kilkadziesiąt procent!

  • Podniesienie poziomu sprzedaży.

Zgodnie z zasadami ekonomii, aby zwiększyć sprzedaż, konieczne jest wprowadzenie nowych produktów lub usług, rozszerzenie rynku, większa aktywność w dziedzinie marketingu lub poprawa obsługi klientów. No dobrze, ale jak zwiększyć sprzedaż ze strony internetowej.

Warto postawić na kampanię Google Ads. Jeśli chcesz być obecny w Google, kluczową rolę w Twoich działaniach reklamowych musi odegrać reklama w wyszukiwarce.

W przypadku sklepów internetowych skuteczniejsza i popularniejsza będzie kampania produktowa Google Zakupy. Format ten umożliwia wyświetlenie w wyszukiwarce zdjęcia Twojego produktu wraz
z jego ceną. Dodatkową funkcję pełni tradycyjna reklama tekstowa.

Co Ci da reklama w Google?

  • Błyskawiczny ruch na Twojej stronie.
  • Pełną kontrolę nad wydatkami.
  • Możliwość szybkich zmian w strategii reklamowej.

Pozycjonowanie strony, czy sklepu internetowego przynosi znakomite efekty w postaci, tzw. ruchu organicznego. Pozycjonowanie, długofalowo może być tańsze niż kampania Google Ads. Ruch organiczny też rośnie z czasem przy stałej wysokości wkładu.

Kluczowe jest wykorzystanie słów kluczowych. Jeżeli reprezentujesz firmę, działającą na miejscowym rynku, postaw na pozycjonowanie lokalne. W zależności od asortymentu, czy rodzaju wykonywanych usług promuj się na zwykłe frazy lub te „z długiego ogona” (long tail), składające się
z trzech lub więcej słów. Tu również kluczowa będzie opinia pozycjonera z profesjonalnej agencji SEO.

Optymalizacji strony dokonujemy zwykle pod kątem:

  • prędkości jej ładowania,
  • responsywności,
  • przejrzystości i przyjaznego układu kategorii,
  • rozbudowy treści na podstronach,
  • tagów i metatagów,
  • linkowania wewnętrznego.

Pamiętaj, że wszystkie te działania podejmujemy w celu zwiększenia rentowności Twojego biznesu!