Profesjonalna promocja Twojej strony www
Nie wystarczy zaprojektować estetycznej i funkcjonalnej strony firmowej. Bez pozycjonowania, czyli szeregu prac, podejmowanych w celu znalezienia się w wynikach organicznych wyszukiwania w Google, nie może być mowy o sukcesie komercyjnym przedsięwzięcia, czyli o pozyskaniu nowych klientów.
Oczywisty jest fakt, że każda firma dąży do rozwoju. Rozwój biznesu w sieci jest wprost niemożliwy bez działań z zakresu SEO, a także i SEM, czyli bez marketingu w wyszukiwarkach. Dopiero gdy dodamy do siebie te dwa elementy i postaramy się o dobre pozycje, zarówno w wynikach organicznych, jak i nieorganicznych, możemy myśleć o sukcesie naszego e-commerce.
Zasadniczy CEL, jakim jest promocja strony i pozyskanie klientów, możemy rozbić na kilka mniejszych:
Pozyskanie ruchu w witrynie
Dokonujemy tego poprzez pozycjonowanie, reklamy Google Ads, social media marketing, content marketing, e-mail marketing, video marketing. Ten ostatni sposób, ciągle jest jeszcze w Polsce mało popularny. Może dlatego, że wykorzystanie YouTube’a do promocji nie jest wcale łatwe. Liczy się wysoka jakość, najlepsze wykonanie, interesująca treść. Dla rozpoczynających swoją przygodę z tym portalem to z pewnością będzie duże wyzwanie.
Zwiększenie widoczności strony internetowej
W jaki sposób? W pierwszej kolejności trzeba wykonać audyt strony, czyli:
- sprawdzić poprawność budowy strony,
- zbadać użyteczność serwisu,
- ocenić skuteczność treści na niej zawartych,
- ocenić poprawność dostosowania witryny do urządzeń przenośnych.
Po drugie link building, czyli odnośniki zdobywane:
- w blogach branżowych,
- na forach internetowych,
- w serwisach zaufanych partnerów reklamowych,
- w portalach newsowych.
Po trzecie wartościowa treść, czyli nie tylko ciekawe artykuły, ale również materiały video, infografiki, e-booki, raporty, poradniki, ciekawostki oraz inne publikacje.
Po czwarte wzmocnienie marki strony. W jaki sposób?
- Poprzez skuteczną reklamę, nieograniczającą się do jednego kanału komunikacji.
- Stawiając na oryginalność. Znajdź jeden element, który Cię wyróżnia i na nim zbuduj swój wizerunek!
- Otwarcie się na klientów, wychodzenie im naprzeciw, słuchanie ich! Przedsiębiorcy, którzy tego nie robią, nie mają szans na rynku, gdzie każdy walczy zażarcie o swoją pozycję.
- Poprzez współpracę i nawiązywanie nowych znajomości. Zaprzyjaźnij się z innymi markami i poszukaj wsparcia u bardziej doświadczonych przedsiębiorców.
- Zwiększenie konwersji na stronie.
Jak można ją uzyskać? Na przykład, dzięki dobremu projektowi graficznemu, czy skupieniu się na tych kanałach, na których Ci naprawdę zależy (formularz kontaktowy). Z pewnością nie zaszkodzą:
- sprytne nagłówki reklamowe,
- duża prędkość w ładowaniu się strony,
- obowiązkowy call to action na końcu każdego wpisu.
Stwórz koniecznie dobrą prezentację wideo. Potrafi ona podbić wskaźnik konwersji nawet o kilkadziesiąt procent!
Podniesienie poziomu sprzedaży
Zgodnie z zasadami ekonomii, aby zwiększyć sprzedaż, konieczne jest wprowadzenie nowych produktów lub usług, rozszerzenie rynku, większa aktywność w dziedzinie marketingu lub poprawa obsługi klientów. No dobrze, ale jak zwiększyć sprzedaż ze strony internetowej.
Warto postawić na kampanię Google Ads. Jeśli chcesz być obecny w Google, kluczową rolę w Twoich działaniach reklamowych musi odegrać reklama w wyszukiwarce.
W przypadku sklepów internetowych skuteczniejsza i popularniejsza będzie kampania produktowa Google Zakupy. Format ten umożliwia wyświetlenie w wyszukiwarce zdjęcia Twojego produktu wraz z jego ceną. Dodatkową funkcję pełni tradycyjna reklama tekstowa.
Co Ci da reklama w Google?
- Błyskawiczny ruch na Twojej stronie.
- Pełną kontrolę nad wydatkami.
- Możliwość szybkich zmian w strategii reklamowej.
Pozycjonowanie strony, czy sklepu internetowego przynosi znakomite efekty w postaci, tzw. ruchu organicznego. Pozycjonowanie, długofalowo może być tańsze niż kampania Google Ads. Ruch organiczny też rośnie z czasem przy stałej wysokości wkładu.
Kluczowe jest wykorzystanie słów kluczowych. Jeżeli reprezentujesz firmę, działającą na miejscowym rynku, postaw na pozycjonowanie lokalne. W zależności od asortymentu, czy rodzaju wykonywanych usług promuj się na zwykłe frazy lub te „z długiego ogona” (long tail), składające się
z trzech lub więcej słów. Tu również kluczowa będzie opinia pozycjonera z profesjonalnej agencji SEO.
Optymalizacji strony dokonujemy zwykle pod kątem:
- prędkości jej ładowania,
- responsywności,
- przejrzystości i przyjaznego układu kategorii,
- rozbudowy treści na podstronach,
- tagów i metatagów,
- linkowania wewnętrznego.
adShock wszystkie te działania podejmuje celem podniesienia rentowności biznesu klienta!