Remarketing na porzucone koszyki
Brak finalizacji zakupu już na etapie „koszyka” jest zmorą posiadaczy wielu sklepów. Jest na to sposób – kampania remarketingowa w Google Ads. To kampania w formie banerów graficznych, wyświetlających się na innych stronach i zachęcających do powrotu na stronę
sklepu i sfinalizowania transakcji.
Pierwszym krokiem jest stworzenie odpowiedniej listy remarketingowej na koncie w Google Analytics. Znajdą się na niej osoby, które dodały produkty do koszyka, lecz w ostatniej chwili, z jakiegoś powodu nie zdecydowały się na dokonanie zakupu.
Następnie tworzymy Nową kampanię Google Ads. Zaczynamy od wyboru strategii ustalania stawek. Do wyboru mamy strategie nastawione na ruch i strategie ukierunkowane na przychód.
Wyróżniamy następujące strategie nastawione na ruch:
- Maksymalizacja liczby kliknięć.
Strategia umożliwia uzyskanie dużej liczby kliknięć w ramach ustalonego budżetu wraz z maksymalną kwotą, którą jesteś w stanie zapłacić za jedno kliknięcie.
- Samodzielnie ustawione CPC.
W tym modelu ręcznie ustawiasz maksymalną stawkę za pojedyncze kliknięcie, zarówno dla całej grupy reklam, jak i dla konkretnych słów kluczowych lub miejsc docelowych.
- CPM reklam widocznych.
Strategia ze stawką 1000 widocznych wyświetleń, w której płacisz tylko za te, które faktycznie wyświetlono użytkownikowi.
Do strategii nastawionych na przychód zaliczamy natomiast:
- Strategię docelowego CPA.
Zakłada ustawienie maksymalnego kosztu uzyskania jak największej liczby konwersji.
- Strategię maksymalizacji liczby konwersji.
Umożliwia uzyskanie maksymalnej konwersji w ramach ustalonego budżetu.
- Strategię docelowego zwrotu z wydatków na reklamę (ROAS).
Określasz przy niej poziom zwrotu, który chcesz faktycznie osiągnąć. Koniecznie najpierw określ wartość dla śledzonych konwersji. Google wymagał będzie w tym modelu uzyskania minimum 15 konwersji w ciągu minionego miesiąca.
Po określeniu najbardziej właściwej dla siebie strategii określ następnie dzienny budżet swojej kampanii. Kolejny krok to już stworzenie elastycznej reklamy displayowej, czyli reklamy graficznej.
Treść takiej reklamy powinna obejmować:
- Krótki nagłówek (do 30 znaków)
- Długi nagłówek (do 90 znaków)
- Tekst reklamy.
Stanowi on uzupełnienie nagłówków. Tutaj umieścić możesz dodatkowe informacje oraz zachęcić do powrotu na stronę sklepu i sfinalizowania transakcji zakupowej. Limit znaków tutaj również wynosi 90. Po dokonaniu wszystkich niezbędnych ustawień klikasz: „Utwórz kampanię” i kampania remarketingowa jest już gotowa!
Tym samym Twoja marka oraz produkty i usługi nieustannie towarzyszyć będą potencjalnemu klientowi podczas korzystania z Internetu i skłonią go do powrotu na stronę Twojego sklepu
i dokonania zakupu!