SCROLL

Remarketing na porzucone koszyki

Brak finalizacji zakupu ju┼╝ na etapie ÔÇ×koszykaÔÇŁ jest zmor─ů posiadaczy wielu sklep├│w. Jest na to spos├│b ÔÇô kampania remarketingowa w Google Ads. To kampania w formie baner├│w graficznych, wy┼Ťwietlaj─ůcych si─Ö na innych stronach i zach─Öcaj─ůcych do powrotu na stron─Ö
sklepu i sfinalizowania transakcji.

Pierwszym krokiem jest stworzenie odpowiedniej listy remarketingowej na koncie w Google Analytics. Znajd─ů si─Ö na niej osoby, kt├│re doda┼éy produkty do koszyka, lecz w ostatniej chwili, z jakiego┼Ť powodu nie zdecydowa┼éy si─Ö na dokonanie zakupu.

Nast─Öpnie tworzymy Now─ů kampani─Ö Google Ads. Zaczynamy od wyboru strategii ustalania stawek. Do wyboru mamy strategie nastawione na ruch i strategie ukierunkowane na przych├│d.

Wyr├│┼╝niamy nast─Öpuj─ůce strategie nastawione na ruch:

  • Maksymalizacja liczby klikni─Ö─ç.

Strategia umo┼╝liwia uzyskanie du┼╝ej liczby klikni─Ö─ç w ramach ustalonego bud┼╝etu wraz z maksymaln─ů kwot─ů, kt├│r─ů jeste┼Ť w stanie zap┼éaci─ç za jedno klikni─Öcie.

  • Samodzielnie ustawione CPC.

W tym modelu r─Öcznie ustawiasz maksymaln─ů stawk─Ö za pojedyncze klikni─Öcie, zar├│wno dla ca┼éej grupy reklam, jak i dla konkretnych s┼é├│w kluczowych lub miejsc docelowych.

  • CPM reklam widocznych.

Strategia ze stawk─ů 1000 widocznych wy┼Ťwietle┼ä, w kt├│rej p┼éacisz tylko za te, kt├│re faktycznie wy┼Ťwietlono u┼╝ytkownikowi.

Do strategii nastawionych na przych├│d zaliczamy natomiast:

  • Strategi─Ö docelowego CPA.

Zakłada ustawienie maksymalnego kosztu uzyskania jak największej liczby konwersji.

  • Strategi─Ö maksymalizacji liczby konwersji.

Umo┼╝liwia uzyskanie maksymalnej konwersji w ramach ustalonego bud┼╝etu.

  • Strategi─Ö docelowego zwrotu z wydatk├│w na reklam─Ö (ROAS).

Okre┼Ťlasz przy niej poziom zwrotu, kt├│ry chcesz faktycznie osi─ůgn─ů─ç. Koniecznie najpierw okre┼Ťl warto┼Ť─ç dla ┼Ťledzonych konwersji. Google wymaga┼é b─Ödzie w tym modelu uzyskania minimum 15 konwersji w ci─ůgu minionego miesi─ůca.

Po okre┼Ťleniu najbardziej w┼éa┼Ťciwej dla siebie strategii okre┼Ťl nast─Öpnie dzienny bud┼╝et swojej kampanii. Kolejny krok to ju┼╝ stworzenie elastycznej reklamy displayowej, czyli reklamy graficznej.

Tre┼Ť─ç takiej reklamy powinna obejmowa─ç:

  • Kr├│tki nag┼é├│wek (do 30 znak├│w)
  • D┼éugi nag┼é├│wek (do 90 znak├│w)
  • Tekst reklamy.

Stanowi on uzupe┼énienie nag┼é├│wk├│w. Tutaj umie┼Ťci─ç mo┼╝esz dodatkowe informacje oraz zach─Öci─ç do powrotu na stron─Ö sklepu i sfinalizowania transakcji zakupowej. Limit znak├│w tutaj r├│wnie┼╝ wynosi 90. Po dokonaniu wszystkich niezb─Ödnych ustawie┼ä klikasz: ÔÇ×Utw├│rz kampani─ÖÔÇŁ i kampania remarketingowa jest ju┼╝ gotowa!

Tym samym Twoja marka oraz produkty i us┼éugi nieustannie towarzyszy─ç b─Öd─ů potencjalnemu klientowi podczas korzystania z Internetu i sk┼éoni─ů go do powrotu na stron─Ö Twojego sklepu
i dokonania zakupu!