SCROLL

SEO a WordPress

Najpopularniejszy CMS na 艣wiecie, jakim jest WordPress, pozwala, mi臋dzy innymi na pozycjonowanie stron i w tym wpisie wyt艂umaczymy, jak zrobi膰 to dobrze, czyli z korzy艣ci膮 dla Waszych biznes贸w.

Wed艂ug r贸偶nych statystyk, z WordPressa korzysta oko艂o 70% wszystkich stron, jakie funkcjonuj膮 na 艣wiecie. System pozwala na stawianie: stron, sklep贸w, for贸w, portali spo艂eczno艣ciowych, serwis贸w og艂oszeniowych i innych witryn.

Z punktu widzenia SEO wa偶ne jest, 偶eby wybra膰 w艂a艣ciwy motyw, inaczej szablon lub temat. Jego jako艣膰 odpowiada za bezpo艣redni wygl膮d danej strony. Drug膮 spraw膮 s膮 zainstalowane wtyczki. One r贸wnie偶 maj膮 znaczenie dla pozycji Twojej strony. Dobre pluginy pomog膮 zoptymalizowa膰 tytu艂y czy opisy bez wzgl臋du na nazw臋 strony. Jest to bardzo wygodne rozwi膮zanie.

Na czym polega lepsza pozycja WordPressa na tle innych CMS-贸w?

Chodzi przede wszystkim o adresy URL. WordPress domy艣lnie tworzy linki przyjazne i niepowoduj膮ce duplikowania si臋 tre艣ci. Przede wszystkim jednak Google patrzy na jako艣膰 kodu wynikowego strony.

Co jeszcze jest wa偶ne z punktu widzenia SEO?

Znaczenie maj膮 zmienne, takie jak data czy kategoria wpisu. Nie powinni艣my ich zmienia膰. Adresy URL musz膮 by膰 sta艂e, inaczej pozycjonowanie strony b臋dzie nieefektywne!

Pozycjonowanie stron internetowych

Tak jak w przypadku innych CMS-贸w zaczynamy od analizy s艂贸w kluczowych, kt贸ra jest najwa偶niejsza dla zwi臋kszenia widoczno艣ci strony w Google. Dlatego wyszukanie odpowiednich fraz jest tym, od czego powinni艣my zacz膮膰 pozycjonowanie.

Dla biznesu internetowego najbardziej warto艣ciowy jest ruch z d艂ugiego ogona. Frazy typu long tail dok艂adnie opisuj膮 to, czego klienci potrzebuj膮, przyczyniaj膮c si臋 do zwi臋kszenia wsp贸艂czynnika konwersji i podniesienia poziomu sprzeda偶y.

Warto ustali膰 przynajmniej kilkadziesi膮t fraz z d艂ugiego ogona, kt贸re w najbardziej kompleksowy spos贸b charakteryzowa膰 b臋d膮 biznes online. Ka偶dy z nas szuka tego, czego potrzebuje w nieco inny spos贸b, dlatego im wi臋cej fraz kluczowych uda si臋 wytypowa膰, tym lepiej!

Jedno s艂owo kluczowe powi膮zane jest z jednym adresem URL. Przynajmniej tak powinno by膰. Je偶eli zoptymalizujemy wi臋cej ni偶 jedn膮 podstron臋 na to samo s艂owo kluczowe, mo偶e doj艣膰 do zjawiska kanibalizacji s艂贸w kluczowych, kt贸re znacznie ogranicza ruch na stronie.

Wyniki wyszukiwania w Google to w istocie zbi贸r link贸w do poszczeg贸lnych podstron, dlatego na jedno zapytanie pozycjonujemy jedn膮 podstron臋!

Oczywi艣cie w drug膮 stron臋 jest 艂atwiej i jeden adres URL (jedna podstrona) mo偶e pojawia膰 si臋 w Google na wiele zapyta艅. Istotne jest, aby frazy by艂y powi膮zane ze sob膮 tematycznie.

Warto stworzy膰 list臋 s艂贸w kluczowych, pogrupowanych zgodnie z intencjami u偶ytkownika wyszukiwarki a tak偶e dostosowa膰 struktur臋 strony do tej listy tak, aby ca艂o艣膰 s艂u偶y艂a jednemu celowi 鈥 zwi臋kszeniu ruchu na stronie.

Jak wybra膰 motyw?

Jak wybra膰 odpowiedni, w艂a艣ciwy z punktu widzenia SEO motyw na WordPressie? Kieruj膮c si臋 nast臋puj膮cymi zasadami:

  • Dobry motyw to szybki motyw. Google premiuje strony dzia艂aj膮ce sprawnie i taka powinna by膰 optymalizowana witryna.
  • Nie korzystamy z 鈥瀙age builder贸w鈥. S膮 dobre dla pocz膮tkuj膮cych, ale z punktu widzenia SEO przynosz膮 wi臋cej szkody ni偶 po偶ytku.
  • Dobry motyw to taki, kt贸ry prezentuje zar贸wno grafik臋 i tekst, kt贸ry jest bardzo wa偶ny. Ludzie zwracaj膮 uwag臋 na grafik臋, natomiast roboty Google na tekst pisany. Bez tekstu na stronie nie jest mo偶liwe skuteczne pozycjonowanie.

Jakie powinny wygl膮da膰 tre艣ci? Powinny zawiera膰 przynajmniej 2000 znak贸w tematycznie oryginalnego, merytorycznie i j臋zykowo poprawnego tekstu, nasyconego s艂owami kluczowymi (1 do 2 fraz kluczowych na akapit), opatrzonego nag艂贸wkami, kt贸ry przede wszystkim dobrze si臋 czyta.

Pisanie blogu

Pisanie warto艣ciowych tekst贸w jest tym istotniejsze, 偶e obligatoryjne z punktu widzenia SEO jest r贸wnie偶 prowadzenie bloga firmowego. S艂u偶y temu budowanie swojej pozycji jako eksperta w bran偶y, kt贸ry porusza wa偶kie tematy i 鈥瀊ezinteresownie radzi鈥. Blog to sprawdzone narz臋dzie marketingowe.

Pisz膮c, wyszukujemy tematy, bazuj膮c na takich narz臋dziach, jak: Ahrefs, Senuto, czy AnswerThePublic. Dzi臋ki temu blog stanie si臋 warto艣ciowym 藕r贸d艂em informacji, nie tylko o firmie, ale i o ca艂ej bran偶y. Pozwoli zbudowa膰 zaufanie i pozyska膰 nowych klient贸w, a o to przecie偶 w tym wszystkim chodzi!

Bezpiecze艅stwo strony

Chyba nikomu nie trzeba t艂umaczy膰, jak wa偶ne jest to zagadnienie. By膰 mo偶e s艂yszeli艣cie o tych regu艂ach, ale nawet je艣li tak jest, to warto je przypomnie膰:

  1. WordPressa instalujemy zawsze wed艂ug oficjalnej instrukcji.
  2. Ustawiamy zawsze silne has艂a dost臋pu.
  3. U偶ytkownika 鈥瀉dmin鈥 zmieniamy, dodaj膮c nazw臋 w艂asn膮.
  4. To, co jest p艂atne, nie jest darmowe! Je偶eli kto艣 oferuje p艂atn膮 wtyczk臋 lub szablon za darmo, pewnie chce nam sprzeda膰 wirusa.
  5. Regularna aktualizacja to podstawa. I to zar贸wno samego WordPressa, jak i wtyczek oraz motyw贸w.
  6. Wybieramy rzetelnego hostingodawc臋.
  7. Robimy cz臋ste backupy plik贸w WordPressa i jego bazy danych.

WordPress jest CMS-em, kt贸re ma za zadanie wygenerowa膰 kod strony. Popularno艣膰 WordPress鈥檃 wynika g艂贸wnie z faktu, 偶e jest on 艂atwy w obs艂udze. Nie generuje domy艣lnie zb臋dnych adres贸w URL i posiada wtyczki, u艂atwiaj膮ce podstawow膮 optymalizacj臋 strony pod k膮tem SEO.