SCROLL

Wykluczanie w Google Ads

O powodzeniu kampanii w Google decyduje w du偶ej mierze strategia doboru w艂a艣ciwych s艂贸w kluczowych. Od tego si臋 zaczyna. Na samym pocz膮tku tworzysz list臋 fraz, kt贸re Twoim zdaniem najlepiej opisuj膮 profil dzia艂alno艣ci Twojej firmy.

Z czasem, zaczniesz optymalizowa膰 kampani臋, poniewa偶 analiza sytuacji poka偶e Ci, 偶e niekt贸re
z wybranych fraz nie spe艂niaj膮 swojej funkcji, a innych znowu brakuje i trzeba je po prostu doda膰.

Dlatego projektuj膮c kampani臋 Google Ads, warto zastosowa膰 tzw. strategi臋 wyklucze艅.

W modelu PPC p艂acisz za ka偶de klikni臋cie, wi臋c je艣li notujesz wizyty przypadkowych u偶ytkownik贸w, tracisz przez to cenne 艣rodki! Frazy i s艂owa kluczowe wykluczamy zatem, je艣li generuj膮 niechciane klikni臋cia, od os贸b niezainteresowanych tym, co faktycznie oferujesz.

Wykluczenie niepotrzebnych fraz pozwoli zaoszcz臋dzi膰 nieco 艣rodk贸w w bud偶ecie kampanii, dzi臋ki czemu wykorzystasz je bardziej efektywnie dla swojego biznesu.

Przyk艂adowo, je偶eli Twoja firma zajmuje si臋 sprzeda偶膮 wycieczek zagranicznych marki premium,
a Twoja strona notuje wej艣cia na zapytania typu: 鈥瀟anie wczasy鈥, czy 鈥瀢ycieczki po Polsce鈥, to do listy wyklucze艅 powiniene艣 doda膰 s艂owa, takie jak: 鈥瀟anie鈥, 鈥瀟ania鈥, 鈥濸olska鈥, 鈥濸olsce鈥 itp.

Cho膰 ka偶dy przypadek w biznesie nale偶y traktowa膰 indywidualnie, istnieje uniwersalna lista wyklucze艅, kt贸re warto doda膰 na samym pocz膮tku projektowania kampanii dla swojego e-commerce. S膮 to takie s艂owa kluczowe, jak:

  • darmowy, darmowa, darmowe,
  • bezp艂atne, bezp艂atna, bezp艂atny,
  • za darmo, za free, free,
  • forum, fora,
  • artyku艂, artyku艂u, artykule, artyku艂owi
  • blog, bloga, blogu,
  • por贸wnanie, por贸wna艅, por贸wnywa膰, por贸wnuj膮cy,
  • praca, zatrudnienie, wsp贸艂praca,
  • rekrutacja, rekrutacji, rekrutacjom, rekrutacje, rekrutacjami,
  • opinie, opinia, opiniami, opinii,
  • OLX, Allegro, Gumtree.

Przy czym ka偶de z powy偶szych s艂贸w stanowi dla Google鈥檃 osobne wykluczenie!

Jak sporz膮dzi膰 list臋 wyklucze艅? Wej艣膰 na swoje konto Google Ads w sekcj臋 鈥瀞艂owa kluczowe鈥 i zak艂adk臋 鈥瀢ykluczenia鈥. Stworzy膰 tam list臋 wyklucze艅, by nast臋pnie m贸c dodawa膰 je zar贸wno na poziomie zestawu reklam, jak i z poziomu ca艂ej kampanii.

Strategia wyklucze艅 s艂贸w kluczowych jest naturalnym elementem optymalizacji ka偶dej kampanii. Alternatyw膮 jest 艣cis艂e dopasowanie s艂贸w kluczowych. Wtedy jednak reklama b臋dzie si臋 wy艣wietla膰 dok艂adnie na dan膮 fraz臋 kluczow膮. Je艣li pojawi si臋 zapytanie, w kt贸rym jaki艣 wyraz wy艣wietli si臋 przed lub po tym s艂owie kluczowym, Twoja reklama nie b臋dzie widoczna!

呕eby uwzgl臋dni膰 wszystkie mo偶liwe warianty, jakie b臋d膮 wyszukiwane przez Internaut贸w, trzeba zaproponowa膰 ich nieco wi臋cej, a nast臋pnie, po weryfikacji wykluczy膰 te, kt贸re generuj膮 bezwarto艣ciowe wej艣cia na Twoj膮 stron臋 i 鈥瀙rzepalaj膮鈥 bud偶et Twojej kampanii.